window 8 vs mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

bamboe

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Hallo allemaal,
Binnenkort wik ik een nieuwe laptop met window8 of MAC kopen, kunt iemand mij vertellen wat de voordeel is bij window8. vergelijking met MAC.
Groetjes, Bamboe

verplaatst van member chat naar windows 8

Ik kan zelf helemaal niks met windows 8. Ik vind dat het totaal niet logisch is ingedeeld. Maar dat is mijn mening :P

heb zelf een windows 8 laptop en het is niet super fantastisch maar dat komt naar mijn mening vooral omdat er lang niet genoeg apps zijn, en daar draait heel windows 8 om. je werkt dus vooral gewoon op het bureaublad (windows7 look) met de normale programma's. maarja voor een mac ben je dan wel weer minimaal zo'n 1000 euro kwijt en een w8 heb je al voor ongeveer 500 euro

Dag bamboe,
Ik gebruik een Macbook pro en heb Windows 7 via dual boot geïnstalleerd. Tegelijkertijd heeft mijn oma (die ik veel help) een Packard Bell Easynote met Windows 8. Na haar meerdere malen per week te hebben geholpen met Windows 8 merk ik dat W8 is gemaakt voor tablets en niet voor een pc zonder touch-screen. Het klopt dat het snel opstart en erg stabiel werkt, maar daar zit een teleurstellende reden achter. De apps van het metro-interface van w8 nemen je scherm compleet over. Je kan niet in de linker bovenhoek een kopieeropdracht volgen en in de rechter onderhoek een spelletje patience spelen terwijl in de linker onderhoek je webbrowser open staat. Verder ben ik er niet echt over te spreken, omdat tablets in zekere mate beperkt zijn. Speel maar eens een kaart spelletje op Windows 7 en Windows 8 en vergelijk de mogelijkheden qua instellingen. De woorden die ik het beste deze situatie vind omschrijven is "dumbing down the computing experience". Het is een aanrader voor mensen die willen dat iets 'gewoon' werkt.

Maar over dat laatste gesproken.... dat iets gewoon werkt is naar mijn mening ook een kenmerk van Apple. Het is kenmerkend qua multimedia. Zo heb ik oude cassettes gedigitaliseerd met behulp van Apple, videomateriaal van vakantie binnen een uur verwerkt in een half uur durende film. Steam (games) heeft ook enigszins iets te bieden, maar kan natuurlijk niet tippen aan de brede keuze voor windows :rolleyes:. Skype werkt prima. Microsoft Office gebruik ik toch liever op Windows 7, maar over het algemeen probeer ik eerst een programma op Mac OS X Snow Leopard te vinden, voordat ik op windows kijk. Dat komt omdat ik bij Apple het idee heb dat alles waarin ik een keuze wil hebben, dat die keuze er is in een gelikte lay-out. Bij Apple heb je gelukkig wel de opties om meerdere vensters open te hebben staan.

Samengevat: Qua notebook begint Microsoft met Windows 8 op Apple te lijken, maar het zal nog veel updates nodig hebben, mocht het Apple willen worden.

Ik moet wel toegeven dat ik in de nabije toekomst (2 maanden) een alienware ga kopen, maar dat komt door mijn interesse in games :p en de mogelijkheid dat ik windows 7 vooraf geïnstalleerd wil hebben in plaats van windows 8. Het door de strot duwen van windows 8 is misselijkmakend.

En vraag jezelf de gebruikelijke Applevraag af: Heb je er het geld voor?

Veel succes met je keuze! Hopelijk heb ik je hiermee redelijk op weg geholpen :thumb:

Ik maak zelf gebruik van een Windows 8 PC & Macbook.
Dus heb ervaring met alles.

Windows 8:
- Oogt prima, wat ik zelf nog steeds een blijvend gemis vind is een start knop. (schijnt terug te komen in Windows 8.1 update.)
- Zoals Geejdebeej hierboven zegt, Windows 8 is eigenlijk gemaakt voor touchscreens.

Mac:
- Gebruiksvriendelijk.
- Goed uiterlijk.
- Prijzig ( maar in mijn oog is het het waard. )
Als je een Mac koopt heb je ook de mogelijkheid om hem te dual-booten, voor eventuele programma's die alleen voor Windows geschikt zijn.

Zelf gebruik ik mijn Mac voor browsen, coderen etc.
En als ik wil gamen dan pak ik mijn Windows pc.

Dus ook ligt het er aan wat je er mee wilt doen.
Zelf vind ik op een mac gamen een no-go, maar daar zullen de meningen in verschillen.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan