Window firewall wil niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
ik heb zojuist mijn norton security uit 2003 verwijderd en vervangen door sophos antivirus. (norton deed het niet meer en sophos krijg ik via mijn werkgever). Dit lijkt allemaal goed te gaan, maar... ik heb geen firewall meer.
De norton firewall die ik had is dus weg maar de windows firewall die uitgeschakkeld was wil niet meer starten. Ik heb uit de knowlege van microsoft al 2 dingen geprobeerd: 1 de functie sterop API InstallHinfsection aangegeven en ook geprobeerd om de vermeling Windows Firewall toe te voegen aan het register. De erste zonder resultaat , bij de twede krijg ik een foutmelding."kan niet importeren..._" Wat kan ik/moet ik nu doen? :(

Als het hier om XP gaat, zou ik niet vertrouwen op de firewall van XP, maar een gratis firewall installeren zoals bijvoorbeeld Comodo.

Controleer eens in Systeembeheer, Services, of de service "Windows Firewall" op "Gestopt" en/of "Uitgeschakeld" staat. Door op de betreffende regel te dubbelklikken, komen de Eigenschappen te voorschijn en kun je de service weer aanzetten, doe dat dan in het Opstarttype: Automatisch.

Laatst bewerkt:
Bedankt

De Firewall (window XP inderdaad) stond op uitgeschakkeld maar gaf een fout melding bij het inschakkelen. Ik heb nu comodo gedownload en geinstalleerd en alles werkt goed.
Allebei bedankt voor jullie tips.
:love:

Mooi, de Comodo-firewall is prima.

(Ikzelf zou toch willen weten, waarom de Windows Firewall niet in te schakelen is. Als het een gevolg van een [niet geheel correcte] verwijdering van Norton kan zijn, dan zou ik er wat geruster op zijn.)

Ik vermoed (maar heb Comodo al een tijdje niet meer) dat je die firewall eerst in Comodo had moeten uitschakelen en dan pas Comodo verwijderen via Software, enz. Kun je dat niet proberen? Comodo er weer op en dan goed bekijken wat je moet doen voor je hem weer deinstalleert. Kijk eens rond op hun forum of bij support.

Ja, als je Comodo eerst helemaal uitgeschakeld had, dan had je dit probleem nu niet. Je kan nu Comodo even weer opstarten, helemaal uitschakelen en dan deinstalleren. Desnoods doe je dit laatste in de Veilige modus.

antwoord van Moesh aan Boeing

Hoi,
ik denk dat het probleem met XP firewall gekomen is doordat ik bij het installeren van SP2, jaren terug, ik de XP firewall heb gedesactiveerd. Norton is namelijk niet blijf als er iets anders op de PC draait. Bij het desinstalleren van Norton had ik misschien ook eerst alles moeten desactiveren maar daar heb ik niet aan gedacht.
Hoe dan ook. Het werkt prima nu met Comoro (al 24 uur).

Tuurlijk werkt Comodo goed.
Op deze PC werkt het vanaf de laatste format C zo'n anderhalf jaar terug goed.:thumb:

ik kan niet goed engels, maar dit staat er, kan iemand mij vertellen wat hier nu precies staat, en of het kwaad kan als ik dit zal doen

1. At the command line of windows XP "Start" ->"Run" enter the command "CMD.EXE" and press Enter.
2. At the new window (Command Prompt window), type "NET STOP WINMGMT /Y" and press Enter. Then type "exit" end press Enter again.
3. Then go at the folder C:\windows\system32\wbem and delete the folder "Repository".
4. Reboot windows. The folder will be recreated by the Security Center and will display the correct information.

Sorry het is wel lastig zo, je had beter even een nieuwe topic kunnen starten.

Maar waar heb je bovenstaande info vandaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan