Hoi,
Toevoeging ....
Ik heb nét die lap onderstaande uitleg ingejast, maar las je oorspronkelijke vraag nog eens.
Wat bedoel je nu eigenlijk
precies met "Ik maak gebruik van windows live mail"???? Bedoel je daarmee dat je het
programma Windows Live Mail (WLM) op je computer hebt geïnstalleerd en
daarnaast een @live e-mailaccount hebt aangemaakt, óf wil je er alleen maar mee zeggen dat je een @live e-mailadres hebt waar je online gebruik van maakt ..... ?????
En dan - maar dat is pas interessant als je voor jezelf een antwoord op bovenstaande vraag kunt geven - de oorspronkelijke tekst die ik al had aangemaakt:
Ik heb deze 'vergissing' hier al vaker langs zien komen.
Een WLM-account bestaat niet. Microsoft werkt bij het aanmaken van een account in Windows Live Mail die suggestie en wil dat natuurlijk graag, maar dat is eigenlijk - minstens - nogal misleidend.
Het is 'gewoon' een account bij @live.nl, of @hotmail.nl of een @hotmail.com, maar dat heeft feitelijk niks met het programma WLM te maken.
Een @hotmail- of @live-account, kan je onderbrengen in WLM, maar net zo goed in een ander mailprogramma. Of dat nou Windows Mail (Vista) is, Thunderbird, Incredimail ... maakt niet uit.
Je kunt - omgekeerd - naast een @Live- of @Hotmail-account, meerdere mailaccounts in WLM onderbrengen (net zoals dat in Outlook Expres en Windows Mail kon, en ook in Outlook, .... en noem maar op, kan), dus ook jou account-gegevens van @Home (ofwel: Ziggo), waarvoor je
hier de instructies vindt.
Ik heb zelf een @hotmail. een @gmail, een @upcmail en een @xxxx.eu (account bij m'n domeinnaam), @xxxx,nl (account bij m'n tweede domeinnaam) allemaal in WLM ondergebracht. Zoals ik met met afbeeldingsbijlage liet zien ziet dat er in WLM keurig uit: alle accounts zijn apart zichbaar met daaronder de verschillende 'mailmappen'. Als een mailtje van gmail binnenkomt wordt dat direct onder die 'mailmap' in Postvak IN geplaatst. Als ik dat mailtje beantwoordt wordt 'automatisch' dat mailaccount als afzender gebruikt. Als ik een nieuwe mail wil versturen kan ik dus kiezen tussen die vijf mailaccounts als afzender.
Nu jou vraag wederom:
Als je mail wilt versturen (of op mail wilt reageren) met als afzender je 'oude' mailadres, zal je dat account wat bij dat mailadres hoort eerst onder moeten brengen in WLM. Zolang je alleen je 'zogenaamde' WLM-account (dus @live.nl of zijn soort) in WLM hebt staan kan je - logisch lijkt me - alleen via dat mailadres als afzender mails versturen. Je kan toch ook geen brief versturen met als afzender een onbekend adres? Windows Live Mail zal dus de 'verzendpostbus' (SMTP) moeten weten wat bij je 'oude' email-account hoort. Dat kan WLM niet 'ruiken'.
En - nogmaals -
HIER vind je de instructie van Ziggo (= Home) hoe je dat account in Windows Live Mail aanmaakt.
Ik neem aan dat het nu wat duidelijker is ..... ???