Window met scrollbar zonder gebruik van frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
In eenwebsite moet een tekstveld komen met een scrollbar, de tekst is groter dan de beschikbare ruimte. Ben op het net gaan zoeken maar het is me niet gelukt een voorbeeld te vinden of kon de code niet doorgronden. Hoe los ik dit op? (waar ik nu aan het schrijven ben is een invulscherm, dat wat ik zoek alleen een ´leesscherm´)

PHP:
<textarea name="meer" rows="3" cols="20" style="overflow:show;" >blabla
TEXTAREA
gebruik  overflow show als je zeker weet dat de inhoud gescrolled moet worden
TEXTAREA
testje
gebruik overflow show als je zeker weet dat de inhoud gescrolled moet worden</textarea>

:cool:

Ik snap niet goed wat je bedoelt, maar ik denk dit:

<div style="overflow: auto; heigth: 100px; width: 100px">

Hier je tekst

</div>

Als het goed is krijg je hier een scrollbar mee :)

<textarea rows="8" cols="32" readonly>
De text in dit vakje is alleen leesbaar. Een scrollbalk verschijnt automatisch als er veel tekst is.
</textarea>

Vr.Gr. Egel.

Opgelost

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Uiteindelijk met een combinatie van allen is het gelukt.
Heb Sander geprobeert maar werkte niet.
Peter zijn voorbeeld werkte maar was nog nioet comleet. De volledige oplossing is om daar de toevoegin readonly van Egel bij te plaatsen

groet,
Toegang

<div style="overflow: auto; height: 80px; width: 320px; padding: 4px; border: 1px solid #666;">
De div van Sander1001 werkt ook, misschien wel mooier. Het staat in dezelfde lettertype, kleur en achtergrond als je pagina. Je kunt opmaak en links toevoegen.<br><br>
Alleen moet height met ght, niet gth. De opties van overflow zijn: visible, hidden, scroll & auto.
</div>

Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan