window.open geblokkeerd door ad blocking?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Base
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Base

Beheerder
Lid geworden
9 jan 2002
Hallo allemaal,

ik heb een korte (en hopelijk simpele) vraag.

ik gebruik de onderstaande code om een nieuwe pagina te openen.
Code:
onclick="window.open('http://link, en, dergelijke')"
Alleen krijg ik de opmerking dat dit niet werkt. Kan het zijn dat dit geblokkeerd wordt door ad blocking van bijv. Zone Alarm?

En zo ja, is dit op te lossen?

Groeten,

Ik gebruik zoiets ook. Heb je dus zoiets? Bij mij doet hij het. Alleen ik heb geen Zone Alarm.

Code:
<a class="b" target="nieuw" href="kopen21.html" onclick='window.open("kopen21.html", "nieuw", "width=790,height=534,menubar=no,location=no,toolbar=no,directories=no,status=no,scrollbars=yes,resizable=no,top=0,left=0")'>

Om het even volledig te maken, dit gebruik ik:

Code:
<a href="#" onClick="window.open('link.php','Nieuw','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,channelmode=yes'); return false;">

Ik heb zelf Zone Alarm, maar heb met dit script geen problemen. Alleen een bezoeker heeft ook Zone Alarm en wel problemen. Dus het is me niet helemaal duidelijk waar het probleem nu zit.

Ik gebruik exact hetzelfde (window.open, ivm XHTML-standaarden) en ik krijg bij FireFox ook de melding over pop-ups, wat ik toch wel jammer vind :(

Ik zal eens even goed googlen of hier wat anders voor te verzinnen is ;) :D

PS Base: Wanneer doet dat knopje "download alle wallpapers" het weer? :D

Is het iets van firefox? Want bij IE schijnt het ook niet goed te werken.

aaajeetee: Dat knopje doet het weer tegen dat ik tijd heb om een goede zip functie te maken (of tegen dat jij die voor mij gemaakt hebt) :p

Geplaatst door Bad Seed
Is het iets van firefox? Want bij IE schijnt het ook niet goed te werken.

aaajeetee: Dat knopje doet het weer tegen dat ik tijd heb om een goede zip functie te maken (of tegen dat jij die voor mij gemaakt hebt) :p
Nou ik gebruik bij sommige sites de functie "window.open()" en bij IE is er nix te klagen, alleen bij FF wel.. maar er is niet echt een andere oplossing voor..

Ik heb overigens wel een zip-extractor.. kom s op msn? Dan kan ik ff benodigde info verzamelen :p

Firefox geeft inderdaad soms aan dat een popup geblokkeerd is, maar met de volgende code gebeurt dat niet.
Werkt ook goed in IE.
En ik gebruik ook ZoneAlarm. :)

<a href="#" onClick='window.open("webpagina.htm","newWindow1","width=800", "height=600");'>Webpagina</a>

Overigens hoef je al die dingen die NIET getoond hoeven te worden (toolbar=no,location=no,directories=no etc.) niet te specificeren.
Alleen wat WEL getoond moet worden moet je vermelden.

Hier nog wat info.
Daar lees ik onder andere "Once you come to the onClick=" ", don't leave any spaces between anything." en in jouw voorbeelden zie ik wél spaties, al weet ik niet of dat er iets mee te maken heeft - ik weet niet zoveel van Java Script; eigenlijk is het meer zo dat ik meestal ongeveer wel zie wat zo'n scriptje doet. Maar daar houdt het dan ook wel mee op. :D

Guus.

Laatst bewerkt:
In mijn oorspronkelijk code heb ik ook geen spaties zitten, het wordt hier alleen niet helemaal goed weergegeven. :confused:

Het verschil is dat je de atributen afzonderlijk tussen aanhalingstekens zet?

Geplaatst door Bad Seed
Het verschil is dat je de atributen afzonderlijk tussen aanhalingstekens zet?
Maar dat maakt niet uit en is ook niet de oorzaak van die blokkering. Die stonden er toevallig zo in het stukje script dat ik ergens vandaan gekopiëerd heb. Je kunt ze ook allemaal tussen één stel aanhalingstekens zetten (zoveel weet ik er nog wel van :D).
Wat wél de oorzaak is zou ik dan echt niet weten, maar als het stukje code dat ik als voorbeeld gaf bij jou ook niet werkt, ligt het in ieder geval niet aan die code.
Want zoals ik al zei werkt die bij mij helemaal goed.
Je zult het dan inderdaad in firewalls, popup-killers of andere beveiligingen moeten gaan zoeken.

Off topic: deze pagina begint er overigens wel raar uit te zien met al die schuifbalken en ver doorlopende stukken tekst.
Of heb jij daar weer geen last van? :D

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Veel text :D
Guus, no offense, maar ik gebruik deze functie:
PHP:
function openurl(url)
{
  window.open(url);
  return false;
}
Zoals je ziet doe ik nix met die toolbar-zooi, dus daar kan het niet aan liggen, want ik krijg bij deze functie ook een popup-ding.. (van FireFox that is)

Geen idee hoe dit komt.
Zou het ook nog iets met het besturingssysteem te maken kunnen hebben? XP met dat vervelende SP2. (Ik zeg maar wat, hoor. :D)
Ik zie dat Bad Seed XP gebruikt en aaajeetee Win 98, Win 2000 en XP (toe maar :D).

Dus de logische vraag aan aaajeetee: heb je er bij alle drie hetzelfde probleem mee.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Geen idee hoe dit komt.
Zou het ook nog iets met het besturingssysteem te maken kunnen hebben? XP met dat vervelende SP2. (Ik zeg maar wat, hoor. :D)
Ik zie dat Bad Seed XP gebruikt en aaajeetee Win 98, Win 2000 en XP (toe maar :D).

Dus de logische vraag aan aaajeetee: heb je er bij alle drie hetzelfde probleem mee.

Guus.
Ik zit nu op XP, met SP1 en gebruik FireFox. Met IE heb ik geen problemen en doet ie gewoon wat ie moet doen :).

Ook vind ik het vaag, dat hij bij sommige sites/paginas wel begint te zeuren over een popup en bij sommige ook niet :confused:

Mijn conclusie: mijn (:p) probleem ligt aan FF :D

Heb je Firefox ook op die machine met Win98 staan?
Die combinatie gebruik ik namelijk en alles werkt perfect.
(Ik heb sowieso weinig tot geen problemen hiermee en ben nog steeds erg blij dat ik geen XP heb, gezien alle ellende met SP2 en zo. Microsoft had het gewoon bij Win98 en Win 2000 moeten laten. :D
En nou komen ze straks ook nog met Longhorn. Benieuwd wat dat weer allemaal voor treurnis gaat opleveren.)

Guus.

Ik heb het op 4 pc's met winXP SP2 getest, maar heb met geen van allen problemen. Zowel FireFox, Internet Explorer en zelfs Opera doen het prima. Alleen sommige bezoekers hebben er wel problemen mee, dus vraag ik me af of het puur aan die bezoeker ligt of dat er misschien iets in de code aangepast kan worden.

Ik heb inmiddels wel wat veranderd, maar omdat het hier al goed werkte kan ik het zelf helaas niet testen. Dus ik moet nog even afwachten of het een beter resultaat oplevert.

[edit] Heb hier 6 pc's met winXP staan en die draaien allen als een zonnetje :p [/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bad Seed
Heb hier 6 pc's met winXP staan en die draaien allen als een zonnetje :p
Off topic: In een artikel in de Volkskrant (Economie) van vandaag lees ik: "Volgens Microsoft ploetert 35 procent (van de computergebruikers) voort op verouderd materiaal."
Ik begrijp best dat een bedrijf zijn nieuwste producten wil verkopen, maar ik heb toch echt niet het idee dat ik zit te "ploeteren" op mijn machine. :D :D
Zolang ik nog met Dreamweaver en Paint Shop Pro geopend vlot kan surfen met een muziekje op de achtergrond vind ik dat "ploeteren" echt wel meevallen. :)

Guus.

On topic:
Na het wijzigen van instellingen in de firewall werkt het wel goed bij mijn bezoeker, dus in dit geval ligt het probleem bij zone alarm. Ik snap alleen nog niet waarom ik dit zelf niet kan reproduceren, ik krijg zelfs geen popup melding van Firefox. :confused:

Off topic:
Andere besturingssystemen zijn ook prima hoor, maar ik ben wel blij dat ik XP heb :D

Heeft iemand inmiddels als wat meer info weten te bemachtigen over dit onderwerp? Ik kom er zelf niet veel verder mee..

Anders zal ik Zone Labs (of een dergelijk bedrijf) er wel eens over mailen, misschien dat zij er wel wat meer vanaf weten..

Oud topic.. maar het probleem is nog niet verholpen.. en de klachten blijven ook nog steeds komen..

Ik weet inmiddels wel dat ZoneAlarm hoofdzakelijk de problemen veroorzaakt en ik weet ook ongeveer hoe dit te verhelpen is in ZoneAlarm (althans.. bij ZA 5 en eerder).

Maar daarvoor zou elke bezoeker met ZA dus een extra handleiding nodig hebben om een dergelijke site goed te kunnen bezoeken.. dus ik ben nog steeds op zoek naar een server-side oplossing! :)

Heeft iemand inmiddels een idee hoe dit anders opgelost kan worden? :)

Laatst bewerkt:
Ik heb er ook nog even over nagedacht, en een server-side-dergelijke oplossing zoals jij die zoekt is er niet denk ik, aangezien ZoneAlarm dan toch weer de boel verkl**t.

Wat je wel kan doen is geen popup, maar gewoon in dezelfde pagina verder gaan?
Je bent dan wel je 'voordeel' van je popup kwijt, maar ZoneAlarm loopt dan niet meer de boel te dwarsbomen..

Overigens gebruik ik bij een andere site van mij ook popups, maak ik ook gebruik van die window.open maar daar krijg ik geen klachten van mensen met popup-blockers :confused:

Dit is de code die ik daar gebruik:
PHP:
function functie(){
   if (wi) wi.close();
   wi=window.open('http://www.domein.nl/bestand.php','Venstertje',
	'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,help=no,width=500,height=600,left=0,top=0');

}
Misschien kan je het proberen met dat "wi"-stukje erbij (wat mij sterk lijkt, magoed..)? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan