Window XP alle folders op al mijn harddisks zijn alleen lezen. Schrijven werkt nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

betaversie

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Window XP alle folders op al mijn harddisks en partities zijn alleen lezen (alleen-lezen). Schrijven en deleten werkt nog gek genoeg nog.

Ik heb al attrib -r naam folder geprobeert maar dat werkt niet. Folder blijf alleen lezen.

Ik heb via folder eigenschappen de alleen-lezen checkbox uitgezet. Het zelfde als attrib hij doet wel wat maar de folder blijf alleen lezen als je het weer controleert.

Iemand enig idee hoe je alleen lezen attribuut van alle folders weer uitzet?

Ik gebruik NTFS op alle harddisks en partitties en gebruik Windows XP SP3.

Hmmm...nou je het zegt...dat heb ik ook! Maar ik heb er geen last van..dus lamawaaie :p

Hmmm...nou je het zegt...dat heb ik ook! Maar ik heb er geen last van..dus lamawaaie :p

Ja, het geeft geen problemen maar het is een principe kwestie Windows XP zou alle folders al schrijfbaar moet laten zien. Dus als iemand het antwoord weet hoor ik het graag.

Hmmm, ik ben geen IT-deskundige maarre ik denk zo...hmmm...je hebt mappen ...daar zitten bestanden in ...om bij die bestanden te komen moet je zo'n map LEZEN, verder kan je niks mee, mot je er ook niks mee...dus ...dat je mappen alleen kan LEZEN ...dat is prima lijkt me zo. Als je op zo'n map hebt geklikt (eehh...dus die map hebt gelezen...) zie je bestanden en programma's. Als je daarop rechtsklikt op Eigenschappen zal je echt niet "Alleen lezen" zien...

Eigenschappen van elke folder op al mijn harddisk en partities geven allen lezen aan.

Hmmm, ik ben geen IT-deskundige maarre ik denk zo...hmmm...je hebt mappen ...daar zitten bestanden in ...om bij die bestanden te komen moet je zo'n map LEZEN, verder kan je niks mee, mot je er ook niks mee...dus ...dat je mappen alleen kan LEZEN ...dat is prima lijkt me zo. Als je op zo'n map hebt geklikt (eehh...dus die map hebt gelezen...) zie je bestanden en programma's. Als je daarop rechtsklikt op Eigenschappen zal je echt niet "Alleen lezen" zien...

Eigenschappen (kenmerken) van elke folder op al mijn harddisk en partities geven allen lezen aan in de folder eigenschappen (kenmerken). De eigenschappen (kenmerken) van alle bestanden zijn in deze alleen lezen folders zijn schrijfbaar. Daarom geeft het geen problemen maar toch klopt er echt iets niet aan deze weergave. Het alleen lezen checkbox zou er niet moeten zijn.

Nog niet een direct probleem maar ik ga overstappen op windows 7 weet niet wat die ervan maakt. Het alleen lezen kenmerk (attribuut) zou niet aan moeten staan voor alle folder op al mijn haddisks en partities.

Ook in Windows7 is dit het geval, dus met een overstap naar Windows7 zal dit geen probleem opleveren.
Informatie van Microsoft:
In tegenstelling tot het kenmerk Alleen-lezen voor een bestand, wordt het kenmerk Alleen-lezen voor een map standaard genegeerd door Windows, Windows-onderdelen en -accessoires en andere programma's.
Met het kenmerk Alleen-lezen kunt u bijvoorbeeld een map verwijderen, een naam wijzigen en een map wijzigen met Windows Verkenner.
De kenmerken Alleen-lezen en Systeem worden alleen gebruikt door Windows Verkenner om vast te stellen of de map een speciale map is, zoals een systeemmap met een door Windows aangepaste weergave (bijvoorbeeld Mijn documenten, Favorieten, Lettertypen, Gedownloade programmabestanden), of een map die u hebt aangepast met het tabblad Aanpassen in het dialoogvenster Eigenschappen van de map.
Met Windows Verkenner kunt u daardoor de kenmerken Alleen-lezen en Systeem van mappen niet weergeven of wijzigen. Wanneer voor een map het kenmerk Alleen-lezen is ingesteld, vraagt de Verkenner het Desktop.ini voor die map om vast te stellen of er speciale mapinstellingen moeten worden ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan