Window Xp opnieuw installeren maar..help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobW41

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
Op de pc van een kennis staat windows XP maar op de een of andere manier werkt het niet meer. en er moet toch een andere configuratie op dus wil ik de schijf schonen met fdisk.

Ik gebruik hiervoor een opstart diskette van 98 SE maar na het formateren heeft de schijf nu een Pri DOS fat 32 en een EXT DOS en nog een NTFS gedeelte

en die NTFS gedeelte krijg ik niet weg met fdisk.

Ik wil met fdisk de heleboel eraf halen opnieuw formateren en dan de windows XP schijf erin stoppen en dan installeren. maar hoe krijg ik die NTFS eraf want als ik nu de windows cd erin stop loopt de boel vast op hardwareinstellingen configuratie controleren...

De ntfs partitie raak je kwijt door met fdisk de nondos partitie te verwijderen

Geweldig dat is gelukt, nu blijf ik alleen nog met een EXT DOS zitten die krijg ik ook niet weg met Fdisk hoe kan dat?

Helaas krijg ik de installatie niet voor elkaar. Met fdisk ziet het er nu allemaal goed uit. daarna plaats ik de cdrom met windows xp en start de pc opnieuw op. dan wordt er gevraagd of er van de cd gestart moet worden en dat bevestig ik. dan krijg je heel snel dat hij de hardware configuratie controleert en hierop valt alles stil. de harde schiijf doet niets en de cdrom stopt met draaien of te wel de boel doet niets meer hoe kan dat en wat moet ik deon?

Je moet ook opstarten met de xp floppy's

Ga naar www.bootdisk.com en haal de 6 opstartfloppy's voor xp.

Let ff goed op je hebt nml een xp-pro en een xp-home versie , dus download de juiste.

groetjes speedtouch

He bedankt ik ga dit morgen proberen je hoort het wel of het lukt.

Hoi speedtouch ik heb de bootdisk binnen gehaald voor xp pro omdat ik die wil gaan installeren maar nu krijg ik bij de eerste diskette al een fout melding namelijk:

regel 4422 van het inf bestand \txtsetup.sif is ongeldig setup kan niet doorgaan druk op een toets...

wat is dit nou weer? ik heb de diskettes nog een keer gemaakt op ander diskettes maar weer het zelfde.

nee ook het zelfde fout melding. ik kan toch gewoon het gedownloade programma in mijn pc starten met win xp home en dan gaat tie naar een dos scherm en dan vraagt tie welk station ik ga gebruiken dan geef ik a aan en dan gaat tie beginnen.

Nee dat gaat niet.

Als je het progamma start in xp-home krijg je wel een dos venster maar dat is een windows-dos.

Je moet echt alles op een floppy zetten en daar de pc mee opstarten , en voor xp-home gebruik je andere opstartdiskettes dan voor xp-pro , let goed op dat je de juiste heb.

Heb je tijdens fdisk toch wel een actieve dos-partitie aangemaakt en vervolgens geformatteerd.

groetjes speedtouch

Ik zet het via mijn pc haal ik de opstart programma binnen start het programma en maak dan 6 diskettes voor pro en met die diskettes ga ik naar de pc waar het voor is en dan krijg ik die foutmelding

Help ik kom er niet meer uit.

er zit op de harde schijf een uitgebreide dos partitie (ext dos) fdisk zegt tegen mij in de ext dos zit een logisch dos station wilt u die bekijken? als ik dan ja zeg dan geeft tie de melding dat er geen logisch station is gedefineerd. ook krijg ik die ext dos niet weg.

nu heb ik geprobeert om windows 98 se erop te zetten om daarna xp erop te zetten maar ook bij het copieeren van de bestanden van 98se om de setup te kunnen straten loopt het kopieeren gewoon na een tijdje vast.

zou het een virus geweest kunnen zijn die iets met de schijf heeft gedaan?

Best mensen zoals ik hier al schreef krijg windows xp niet op de schijf gezet. nu heb ik een n ieuwe harde schijf gekocht en weer geboot van de windows xp pro schijf, maar ook hier geeft hij een fout melding van de inf file zoals verder terug in een bericht. wat kan dit toch wezen?

Rob,

Volgens mij doe je iets niet goed bij fdisk , ook een nieuwe schijf moet je bewerken met fdisk anders kan je hier geen systeem op zetten, het systeem zet je op de primaire partitie, deze heeft ook weer een extended partition.
Die je weer kan onder verdelen in partities.
C: primaire dos partitie
extended partitie verdeeld het volgende
D: extended dos partitie
E: extended dos partitie

Je hebt nu een nieuwe harde schijf gekocht , wat voor merk is deze ??

Je kan nml naar de site van de fabrikant gaan en hier een tooltje downloaden die de nieuwe hdd helemaal voor jou gereed maakt zodat je zo een systeem hierop kan zetten.

groetjes speedtouch

Download powermax diagnostic tool, deze zet je op een floppy en start hiermee de pc op en volg de aanwijzingen.

download

groetjes speedtouch

hoi speedtouch ik heb het gezien en al gedownlaod maar ook bij dat programma krijg ik een error namelijk deze zegt dat er te weinig geheugen is. ik denk dat er meer met de pc aan de hand is ik ga ere morgen mee naar een pc zaak want er is iets goed mis.

Grote kans dat je ramgeheugen defect is , als je 2 reepjes heb kan je er een uithalen en met de andere proberen zo kan je ze evt uittesten.

Als je in die andere pc die wel werkt het zelfde soort geheugen heb kan je deze ook ff over steken.

Als voorkeur voor xp kan je beter minimaal 256mb gebruiken 512mb is beter.
xp vraagt minimum 128 mb maar dit vindt ik heel krap.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan