Windowa Mail vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

BANDIT123

Inventaris
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
10.607
Vraagje aan iemand die dit weet:

De gegevens die staan in OutlookExpres....XP welke opgeslagen zijn,om die te inporteren in WindowsMail.

Waar moet ik die naartoe kopieeren????
 
Als je Windows Live Mail bedoelt: daarin kun je alleen contactpersonen van Outlook Express importeren. Opties, Meer opties.
 
Ja en weet je toevallig ook waar in welke dir dat geplaats wordt,zodat ik er steeds backup van kan maken??

Edit: WindowsMail dus in Vista
 
Laatst bewerkt:
Sorry, Vista is wat anders, maar wel gelijk aan Outlook Express. Staan de gegevens in Vista dan niet in dit pad?

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{DCAF5EDC-6D04-4AB3-A343-0D956A4D1B1F}\Microsoft\Outlook Express
 
Sorry, Vista is wat anders, maar wel gelijk aan Outlook Express. Staan de gegevens in Vista dan niet in dit pad?

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{DCAF5EDC-6D04-4AB3-A343-0D956A4D1B1F}\Microsoft\Outlook Express

Nee dat pad bestaat niet in Vista
 
In OE was de extensie van email: dbx. Is dat in Vista ook anders?

Edit: of ook zoeken op "Postvak-IN"?

Het gaat hier om het opzoeken van de .dbx bestanden van Outlook Express. Als je ernaar zoekt, vind Windows (XP/Vista etc) het niet, omdat standaard niet aanstaat:
Zoeken in systeemmappen en verborgen mappen.

Ga er zo naartoe (via Start -> Uitvoeren):
C:\Documents and Settings\[je (vroegere) XP-gebruikersnaam]\Local settings\application data\identities
Mocht het zo zijn dat je originele documenten niet onder C:\Documents and settings staan maar ergens anders, bovenstaande regel aanpassen.

Ga vanuit de nu geopende map naar de map met een naam met { en } eromheen.
Ga van daar uit naar de map Microsoft
Ga van daar uit naar de map Outlook Express

Daar staan ze, onder de namen Postvak IN.dbx etc. Selecteer alle bestanden, en kopieer ze in een makkelijker genaamde nieuwe map, zoals C:\backup
Importeer vanuit die nieuwe map.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En dan in WindosMail onder Bestand > Importeren > en die Backup map aangeven.

Mooi bedankt @Tijs
 
die had ik inderdaad al gelezen.. Maar als ik dan naar mijn backupmap ga, dan zegt ie dat ie geen bestanden kan vinden. Terwijl als die dbx bestanden daar wel staan.
 
Windows mail hanteert andere bestands naam dan OE.
WM = JSB (zo uit mijn hoofd)
OE = JBX bestanden.
Ik had mijn OE mails gekopïeerd naar de map waar mijn WM mails komen...maar WM opent die OE bestanden niet :S:(

Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Mail

Ik heb dus hetzelfde probleem, dus als iemand weet hoe het werkt??

Er staan belangrijke e-mails in de mappen van outlook express en die kan ik nu dus niet meer openen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels uitgeprobeerd wat hierboven staat.
En het werkt.
Het "lijkt" alsof er niets in de map outlook express staat.
Als je aan het importeren bent, kom je bij de map outlook express.
Klik deze aan en ga niet verder in de map zorg alleen dat deze blauw wordt.
Klik dan op map selecteren en volg de de rest.

Je zal dan zien, dat er een nw map geimporteerd in je mappenlijst staat.

Bedankt alemaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan