Windows 10 (64x) installeren via USB lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salmon

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
Ik ben bezig mijn 32-bit operating systeem om te zetten naar een 64-bit.
Hiervoor heb ik Windows 10 (64x) via MediaCreationTool op een FAT32 geformateerde USB gezet.
In de BIOS geef ik aan dat ik wil opstarten via de USB. Tijdens het opstarten krijg ik de melding dat de USB niet gevonden kan worden.
Wie kan mij helpen mijn 32-bit operating systeem om te zetten naar een 64-bit?

Welkom op helpmij.nl :thumb:

Kan je het niet vanaf dvd? Mogelijk ondersteund je bios het opstarten vanaf usb niet.
Moeilijk te bepalen zonder systeem informatie.

Ik heb wel een DVD-drive, maar geen DVD om een ISO op te branden.
Waar kan ik zien of mijn computer opstarten via USB ondersteund?

Als je je bootmenu opvraagt waar je je bootvolgorde kan aanpassen moet dan usb bij staan, zo ja dan zou het moeten kunnen, anders is er iets mis met de stick.

Vraag mij af waarom je dat wilt, meer dan 4GB geheugen nodig?

En heb je die stick via die creation tool gemaakt of de ISO gedownload en op de stick gezet?

De stick in NTFS formatteren en de ISO d.m.v. Rufus erop zetten en nogmaals proberen, kan ook via de BBS, de bios boot selector om van de usb stick op te starten.
https://rufus.akeo.ie/

In het bootmenu staat dat ik van 'removable div' kan opstarten.

Ik heb de stick via creation tool gemaakt. Ook NTFS geformateerd en ISO dmv Rufus erop gezet. Kan nog steeds niet opstarten vanaf USB.

Zijn er nog andere mogelijke blokkades denkbaar?

Er moet echt USB staan geen Removable
Gewoon even een DVD maken dus

Heb je geen boot menu via bv F12? Dan kan je kiezen waarvanaf opgestart moet worden ipv dat je het via de bios doet. Doe je het via de bios kan het ook zijn dat je bij HD op een plusje moet klikken, er komt dan een menu waar de usb bij staat.

Ik wil een 64-bit systeem, omdat ik een programma heb dat alleen daar onder draait.
Geen idee wat BBS is. Zal ik eens opzoeken.
Ik heb een PC met een ASUS moederbord (model: P5KPL-AM EPU)

F8 snel intrommelen als je boot, niet te verwarren met de F8 toets voor het geavanceerde opstart menu van windows die je krijgt als je te laat bent......

Via F8 krijg ik de mogelijkheid om op te starten vanaf USB. Helaas krijgt hij het ISO-bestand niet te pakken. Bij FAT32 geeft hij sowieso een error. Bij NTSF krijg ik het gewone opstartscherm (zwart met blauwe ruitjes), maar zie ik daaronder niet dat 'windows-loading' plaatje. De computer loopt vast en moet opnieuw opgestart worden.

Via usb lukt niet, daarom probeer ik het via een cdtje.
Inmiddels heb ik een 32-bits versie van t progje dat ik wilde draaien.
Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan