Windows 10 activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Op een laptop hier is het besturingsysteem windows 10 Pro , heeft altijd goed gewerkt maar sinds kort geeft hij aan dat de productkey niet meer geldig is .

Nu wil ik graag een nieuwe sleutel kopen maar weet niet meteen welke te kiezen : Retail of Oem ?

Bij de ene spreken ze van een upgrade van Windows en bij de andere van een compleet nieuwe installatie , beiden beantwoorden niet 100 % aan mijn situatie .

Gaat het om een originele bestaande installatie van win 10 pro, of upgrade van oudere windows?
In geval van origineel, een belletje wagen naar MS.

Laptop werd aangekocht met windows 8 , daarna werd er een SSD geplaatst met windows Pro . Denk dat deze een tijdje liep via een niet erkende activeringsmethode . Had dus graag deze versie als dat nog kan officieel gemaakt . Opnieuw installeren zou de laatste optie zijn .

En heb je MS al gebeld?

Microsoft klantenservice voor consumenten:
020-5001500

Controle via windows activering geeft aan dat er een digitale licentie voor windows 10 Home werd aangetroffen . Hoe kan ik dan het beste van pro naar home overschakelen ?

Heb intussen windows toch telefonisch kunnen activeren via een geldige code die we een tijdje terug gekocht hadden . De vraag is dan ook opgelost .

OK.... maar was die dan niet bedoeld voor een ander systeem.... anders snap ik het niet waarom er een op voorhand gekocht is?

Ja , dat viel mij te binnen dat we een hele tijd geleden eens twee codes goedkoop hadden kunnen kopen. Eentje was nog ongebruikt. Nu helaas na de recente update van Windows werkt mijn office 2016 niet meer. Heb deze dan maar geherinstalleerd en nu is deze key verdwenen. Deze alsnog achterhalen zal er niet meer inzitten vrees ik. Dat zal dan een nieuwe worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan