Windows 10 afstand iconen wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo,

Ik heb gisteren Windows 10 inclusief alle drivers geïnstalleerd.
Persoonlijk ben ik er erg tevreden over en vind het een fijn besturingssysteem (chapeau Microsoft!)
Één ding waar ik me aan stoor.
Ik maak graag gebruik van snelkoppelingen, maar toch wil ik mijn bureaublad graag zien - dus de iconen dicht op elkaar.
Windows 10 heeft (waarschijnlijk voor de touchscreengebruiker) de iconen ver uit elkaar geplaatst, en ik kan nergens een instelling vinden hoe je deze op een andere afstand zet.
Graag wil ik ze op dezelfde afstand hebben als windows 8, hoe kan ik dit doen?

Bij voorbaat dank!

Als je op de windows toets drukt, 'regedit' intikt, en op enter drukt krijgt je de windows register bewerker waar allerlei instellingen staat van het systeem.

Als je dan naar HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics gaat zal er een instelling zijn met de naam 'IconVerticalSpacing' als je daar op dubbelklikt kun je de waarde wijzigen bijvoorbeeld 500 lager (onthoud de standaard waarde mocht je hem terug willen zetten) en nadat je je hebt afgemeld en weer hebt aangemeld (of een keer opnieuw opstarten) zul je zien dat de icoontjes dichter op elkaar staan.

Dankjewel! Ik heb op internet gevonden dat de default spacing van windows 8 -1125 is bij IconSpacing en IconVertialSpacing en het werkt.

Hopelijk helpt deze post ook veel andere mensen :-)

He Hartstikke bedankt , ik liet het hierop al afweten met windows 10.
Ga het nu toch weer eens proberen !!!!!
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan