Windows 10 blijft iedere keer weer vragen om A1B2C3 in te voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik zal het even proberen duidelijk te maken voor je Alfred, want ik geloof dat je mist wat er precies gebeurd is hier.

Het morsen van de cola was om aan te geven dat het daardoor fout ging, natuurlijk heb ik al lang en breed een nieuw toetsenbord aangesloten.

Door het morsen van de cola ging het fout bij het aanmelden omdat toetsenbord op hol sloeg en automatisch begon te typen en dus een aantal maal een foute code invoerde. Hierdoor sloeg de windows beveiliging aan met inderdaad, vragen om A1B2C3 code om zeker te weten dat ik geen bot was of iets dergelijks. Dat heb ik ook netjes gedaan toen ik nieuw toetsenbord had. Daarna begon windows steeds opnieuw te vragen om de A1B2C3 code in te voeren iedere keer als ik de PC opnieuw opstartte. En dat is wat ik wil stoppen, dat ie iedere keer weer om die code vraagt i.p.v. mij gewoon te laten inloggen met mijn normale pincode direct. Ik kan nog steeds inloggen maar ik moet eerst steeds beginnen met die A1B2C3 code en dan pas mijn pin i.p.v. direct mijn pin te vragen.

Dat is wat er gebeurd is en wat er nu steeds gebeurd. Daarna sloeg ineens mijn videokaart op hol en kapot. Ik denk niet dat het door de cola kwam maar misschien heeft toetsenbord een kortsluiting doorgestuurd naar de pc en daardoor is de videokaart kapot gegaan heeeeel misschien? Maar dat is iig nu opgelost door een nieuwe videokaart erin te zetten die er nu inzit.

Windows is up to date, hij zegt niet dat er updates zijn en hij vindt ook niks als ik zeg nu zoeken, dus ik neem aan dat ie up to date is dan. Ik kan iig ff die sfc /scannow proberen nog, miss helpt dat.

Het overnemen van de rechten krijg ik niet voor elkaar ook al zegt windows dat ik rechten heb overgenomen, ik mag niks verwijderen. Als die sfc /scannow geen snellere oplossing biedt dan probeer ik daarna de veilige modus, wat Aar voorstelde al, en kijk of het daarmee lukt. Dit zal even wat tests inhouden dus het kan zijn dat het even duurt voor ik resultaat heb omdat ik aantal keer pc zal moeten uit en aan zetten om te zien offie nog steeds om die extra code vraagt of niet. Dus ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord voor jullie te hebben hierover.

Hopelijk is alles nu een beetje duidelijker voor iedereen wat er gebeurd is, wat het precieze probleem is en wat ik aan het doen ben voor oplossingen. Dus, even geduld, ik kom zo spoedig mogelijk terug met of het gelukt is of niet.

P.S. Dit is niet gemeen of neerbuigend bedoeld naar wie dan ook, ook niet respectloos bedoeld, dit is een poging om alles nu hopelijk gewoon goed duidelijk te maken voor iedereen wie dit leest.... Mocht iemand zich toch nog op 1 of andere manier aangevallen voelen of neergehaald voelen, dan heb ik daar geen antwoord voor of op, dat zul je dan bij jezelf moeten zoeken ben ik bang??

Nou, het lijkt erop dat de sfc /scannow truukje geholpen heeft tot nu toe. Hij had wat dingen gevonden die gerepareerd moesten worden en sindsdien heeft ie al een paar keer opnieuw opgestart zonder te vragen om die A1B2C3 code. Nu is het steeds direct gewoon mijn pincode vragen en niet zeggen dat ik een aantal keer me pin fout heb ingevoerd. Dus voor nu lijkt het opgelost. Mocht het niet zo zijn dan probeer ik CMD in veilige modus nog es en kijk of dat werkt maar denk dat dit al gewerkt heeft. Ik hou jullie op de hoogte mocht het niet zo zijn.

Fijn. Ga ook af en toe eens controleren op fouten in het bestandssysteem. Een kleine moeite. Bij verkenner rechts klikken op c: en in het menu Extra Fouten in het bestandssysteem repareren. Mocht je ooit slechte sporen en sectoren vinden, dan deze niet proberen te laten repareren. Een malware scan doen en kritisch zijn op wat er op de computer draait/opstart, updaters binnen programma's zijn vaak iedere sessie even actief. Er kan een reden zijn dat er fouten in systeembestanden waren maar bijzonder is het misschien niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan