Windows 10 blokkeren van de laatste nieuwe dwangmiddelen van M$?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
bestaat er een manier om te voorkomen dat windows 10 alsnog verplicht wordt geinstalleerd (ongeacht of je dat wel of niet wil)?

Ik controleer nl net mijn updates in windows 8.1 en zie tot mijn verbazing dat ik nu gedwongen wordt om te upgraden. Als ik dat niet doe, kan ik geen enkele windows 8.1 update meer installeren en dat is inclusief de belangrijke security updates.
Er staan er al redelijk wat, maar ongeacht welke ik aanvink, hij begint direct met windows 10 download. (terwijl dat staat uitgevinkt)

Ook de betreffende update KB3035583 heb ik al verwijderd maar dat helpt nu dus blijkbaar niet meer. Het lijkt nu op een keuze van: óf windows 10, of gewoon geen updates meer voor windows 8.1 :confused:


iemand nog suggesties?

Edit: nog als aanvulling: Hij update zelfs als ik de betreffende windows 10 update verberg... na een herstart van het systeem staan alle belangrijke updates uitgevinkt en toch weer de "optionele" windows 10 upgrade actief en geselecteerd.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze die Win 10 upgrade de status belangrijk hebben geven krijg je hem dus automatisch binnen (afhankelijk van de instellingen op welke manier je de updates binnenhaalt).
Pas de manier van windows update aan, "ik bepaal zelf of ik ze wil downloaden en installeren" o.i.d. of schakel het helemaal uit.


Ze hadden die "gratis upgrade" beter niet kunnen aanbieden en beter als betaalde versie aangeboden.
Zo zie je maar weer eens dat gratis nooit gratis is.
Ik vind de agressieve manier van MS alle perken te buiten gaan en vind dat de Europese waakhond mededinging of consumentenbescherming (als die al bestaat) hier moet ingrijpen.
Microsoft kreeg eerder al een recordboete van 497 miljoen euro
Dit door-de-strot-duwen gedrag mag niet geaccepteerd worden!
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi buick

Vanochtend heb ik ook zelf alweer die i.v.m. W10 update binnen gekregen ondanks dat ik die een poosje terug eens geweigerd heb, ( dus jij ook ?? :( ) en dat is dus KB3035583 en meteen opnieuw geweigerd
snap ik ook niet hoe die ondanks dat geblokkeerd/of geweigerd is terug toch opnieuw komt of kan komen ..:(

Verborgen of geweigerden updates ! (1).jpg W10Pushupdate !.jpg ==>en dat is dus zoals wij al toch weten, DIT !

Voorkomen .... hoe ? .... volgens mij dat is het i.v.m. W10 onmogelijk ..:( ..behalve dus update uitschakelen.... en dan zit je nergens meer weer ook ..

Kijk even hier een mooie extra uitgebreide ( met sub-links ! ) INFO over zoiets ==>> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat een definitieve verwijder-tool voor deze opdringerige win10-update, die heet Win10--when-I-want-it

Hier te lezen hoe dat werkt: http://win10wiwi.com/
De tool kan daar, na registratie, gedownload worden.
Als u niet wilt registreren kan dit tooltje ook zonder registratie hier gedownload worden:
www.sr-pc-hulp.nl/Win10wiwi11010.exe
 
Laatst bewerkt:
.....Ik controleer nl net mijn updates in windows 8.1 en zie tot mijn verbazing dat ik nu gedwongen wordt om te upgraden. Als ik dat niet doe, kan ik geen enkele windows 8.1 update meer installeren en dat is inclusief de belangrijke security updates..
Dat kan wel, met offlineupdate, een tool die al jaren bestaat:
http://www.wsusoffline.net/
 
Er bestaat een definitieve verwijder-tool voor deze opdringerige win10-update, die heet Win10--when-I-want-it

Als u niet wilt registreren kan dit tooltje ook zonder registratie hier gedownload worden:
www.sr-pc-hulp.nl/Win10wiwi11010.exe

Heh dit volgens verhaaltje lijkt me wat meer dan ideaal, ( zal ik zeer zeker uittesten ! ) maar wie weet hoe die werkt dan ? is het zeker ( en hoe weet je dat ? ) geen addertje onder de gras met die registratie en met eigen e-mail adres bij download daar verborgen ?? :(

P.S. Ik ben zelf ook bij meerdere senioren sites en forums geregistreerd :thumb: bij sommigen ben zeer kritisch omdat je ook nergens gelegenheid krijgen voor een opmerking i.v.m. een voorstel of tip kan:( ..
Hoop ik dat je snapt mee dat ik niets bedoel, mensen hebben ze vandaag zekerheid in alles meer dan wat anders nodig ....toch ? :(
 
Laatst bewerkt:
Heh dit volgens verhaaltje lijkt me wat meer dan ideaal, ( zal ik zeer zeker uittesten ! ) maar wie weet hoe die werkt dan ?:( is het zeker ( en hoe weet je dat ? ) geen addertje onder de gras met die registratie en met eigen e-mail adres bij download daar verborgen ?? :(
Beetje creatief.... Maak je toch een tijdelijk mailadres aan..
https://www.guerrillamail.com/nl/
Ik kon de tool zo downloaden...ook al heb ik geen win10 en wellicht ga ik toch helemaal naar Linux (off-topic.. ;) )
P.S. Ik ben zelf ook bij meerdere senioren sites en forums geregistreerd :thumb: bij sommigen ben zeer kritisch omdat je ook nergens gelegenheid krijgen voor een opmerking i.v.m. een voorstel of tip kan:(
Wat voor tips mogen daar niet ? Illegaal kan ik me voorstellen, bedoel je dat of iets anders?
 
Allemaal bedankt voor de reacties :)
Had geen mail gekregen van Helpmij dat er een update was dus nog niet gekeken. :eek:
ik ga wel even met die tools aan de slag want het lijkt er sterk op dat ook windows 8 ineens nogal opdringerig is met windows 10. Ondanks dat ik de KB3035583 al had verwijderd, de windows 10 gad geweigerd en ook die update verborgen had, kreeg ik vanmorgen weer een scherm wanneer ik nou naar windows 10 wilde.

Ik heb nu in ieder geval de map \windows\system32\GWX gerenamed, een nieuwe map \windows\system32\GWX aangemaakt en daarvan alle rechten verwijderd, dus daar zou Windows in ieder geval niets meer moeten kunnen installeren.
Misschien dat ik hetzelfde doe met de map $WINDOWS.~BT zodat windows daar ook niet langer tegen mijn zin in een paar GB aan windows 10 gaat downloaden.

@Andre : Fijne baas dan :d Als dat "Senior" nou ook terugkomt in je salaris dan valt het nog mee...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan