Windows 10 : Desktop zonder pictogrammen e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Kan ik na installatie van Windows 10 (met als bij Win 7) mijn desktop
helemaal vrij van pictogrammen, blokken, e.d. laten ?
 
Yari, of dat met instellingen binnen Win10 kan daar ben ik nog niet achter. Met Classic shell v4.2.4 (freeware) is dat heel goed te regelen en krijg je de bekende menustructuur terug van Win7.
 
Hallo Yari.

Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad, wijs Weergave aan en klik vervolgens op Bureaubladpictogrammen weergeven om het vinkje te verwijderen.

buro.JPG

Je kunt ze dus verbergen. Zo kun je altijd terug.

Bedoel je dit.
 
Klopt. Dus, zowel pictogrammen alsook die blokkenstructuur ala Win 8 kan je opbergen ?
 
Manamana, je tip werkt uiteraard maar alleen voor de pictogrammen. De tegels blijven bestaan.
 
Start je toch zonder tegels op met Clasis Shell of Startmenu X.....probleem ook weer uit de wereld.
 
Mijn bureaublad is altijd helemaal leeg op de achtergrond en een klokje na, ook nu in Windows 10. Dus ja, dat kan.
 
Mijn bureaublad is altijd helemaal leeg op de achtergrond en een klokje na, ook nu in Windows 10. Dus ja, dat kan.

Als je nu ook nog eens verteld hoe je dat ingesteld hebt zijn we allemaal tevreden en hebben we weer wat bijgeleerd. :thumb:
 
Simpel. Gewoon van je bureaublad verplaatsen naar waar je ze wel wilt hebben. Zelf gebruik ik een combinatie van het Start menu, de Taakbalk en sinds Windows XP al een menu-programma genaamd Rocketdock:
http://rocketdock.com/

Apps kan je ook van je bureaublad verwijderen en vastpinnen aan Start of de Taakbalk.
 
Laatst bewerkt:
@ manamana en @ edmoor.
Alle twee maken jullie blijkbaar gebruik van externe software. Rocketdock - freeware - lijkt op Apple, Startmenu X deels koop/deels freeware.
Mag ik hieruit concluderen dat binnen Win10 er geen mogelijkheid is de tegels van het buroblad te verwijderen ?
@ Yari.
Mij is gebleken dat zonder externe software de snelkoppelingen die je zelf op het buroblad plaatst (bv van portable software) als tegel op het buroblad verschijnen. Dus eigenlijk zul je vroeg of laat toch tegels zien.
 
Ook zonder Rocketdock hoef je niks op het bureaublad te hebben. Tegels en snelkoppelingen kunnen allemaal ergens anders staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan