windows 10 echt gratis

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Blijft windows 10 echt gratis of moet ik straks gaan betalen voor de updates?

Hoelang blijft windows 8 nog bestaan en moet ik daar straks ook voor gaan betalen.
Met googlen krijg ik niet direct antwoorden op deze vragen

De support op windows 8/8.1 eindigt op 10 januari 2023. Tot dan blijf je voorzien van updates.
Echter wat betreft windows 10 is de upgrade vanaf windows 7 en 8.1 gratis inclusief de updates tot de expiratiedatum.
Er wordt gesproken dat dit de allerlaatste nieuwe windows wordt, dus of er ooit een einddatum voor windows 10 komt is mij op dit moment ook niet duidelijk.

Laatst bewerkt:
Blijft windows 10 echt gratis of moet ik straks gaan betalen voor de updates?

Hoelang blijft windows 8 nog bestaan en moet ik daar straks ook voor gaan betalen.
Met googlen krijg ik niet direct antwoorden op deze vragen

2013??
Maar volgens mij komen er nog wel steeds updates. Tot hoelang gaat dat dan door?

type foutje sorry, is 2023. inmiddels gecorrigeerd

Extra dingetjes over de ondersteuning van W10. Microsoft geeft aan dat iedere Windows-versie standaard MINSTENS 10 jaar ondersteund wordt. Windows 10 wordt volgens Microsoft zolang ondersteund als de 'lifetime of your device'. Nou, bij mij gaan pc's meestal wel 10 tot 15 jaar mee.

Nog even een nog concreter antwoord op je vragen:

Windows 10 wordt volledig gratis voor ALTIJD als je de upgrade reserveert.
Windows 10 wordt op 29 juli aangeboden binnen Windows Update. Van daaruit zul je de upgrade gratis kunnen uitvoeren. Niet vanuit de Microsoft Store zoals met Windows 8! Je zult netjes een melding krijgen om te upgraden in de vorm van een bureaubladmelding met de tekst 'Windows 10 is beschikbaar' (heb hem al gehad vanwege een bugje op m'n tablet:P).
Mocht je alsnog een schone installatie van Windows 10 willen doen. Dan voer je de upgrade uit, wacht je tot deze voltooid is en ga je naar de Settings app. Vervolgens kies je voor Recovery en daar kies je voor 'Remove everything and reinstall Windows'.

Windows 8.1 blijft volledig ondersteund tot 2023. Deze zal, als je een geldige productcode hebt, niet spontaan betaald worden of iets dergelijks :P.

Heb je nog vragen? Vraag maar raak! Ik heb de preview hier al draaien en volg Windows 10 op de voet!

Beste bassie 9, ik lees verschillende dingen over het betalen van W10 na upgraden. Op het web vind je niet alle waarheden. Is er een link naar microsoft waarin staat dat je na upgraden van W8.1 naar W10 na het eerste jaar niet moet gaan betalen voor updates ?

In het 'Get Windows 10' scherm zijn ze erg duidelijk lijkt mij:

screenshot.jpg

'Not a trial'. Oftewel gratis. Reserveren en gaan met die banaan!:p

bassie9: als je het plaatje goed bekijkt staat er: internet service fees may apply . Misschien ben ik wat wantrouwig. Ik zou graag ondubbelzinnig willen zien van microsoft: updating for a lifetime van de device, dat lees ik wel ergens, maar niet van Microsoft

Dat staat erbij omdat je een internet verbinding nodig hebt op de upgrade uit te voeren, b.v. van KPN of ZIGGO waar je voor moet betalen (de verplichting om dit erbij te zetten is wat verwarrend kan zijn)

Als je nu windows 7 / 8 / 8.1 hebt kun je gratis een upgrade uitvoeren waarvoor je normaal zou moeten betalen, over een jaar loopt deze actie af en zul je moeten betalen als je wilt upgraden naar windows 10. (of een nieuwe PC kopen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan