Windows 10 en live TV KPN en Bitdefender 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Gisteren 10 geïnstalleerd en eigenlijk geen problemen ondervonden (op 2,5 na, zie hieronder)

De 0,5 sloeg op Microsoft Outlook 2013 die weliswaar startte, maar daarna een foutmelding gaf. Kennelijk was er tijdens de migratie iets niet helemaal goed gegaan. Oplossing was:

programma's en onderdelen van het configuratiescherm en vervolgens Office laten repareren (online). Probleem daarna verdwenen. Alle progjes van Office 2013 draaien als een zonnetje.

2 andere irritante probleempjes ondervonden :

Probleempje 1 : mijn virusscanner van Bitdefender (versie 2014) wilde eigenlijk niet opstarten in Win 10 en na een opstart van Bitdefender, -dat een minuut of 2 duurde...... - werkte het progje zo traag als dikke........

Wat rondgeneusd op het w w w en wie schetst mijn verbazing: op de website van Bitdfender staat dat klanten die een versie 2012, 2013 of 2014 hebben (licentie dus), gratis kunnen upgraden naar versie 2015. Aldus gedaan en probleem was opgelost. Bitdefender draait weer als een zonnetje.
Voor de virusscanner zoekers : ik heb in de afgelopen jaren meerdere 'merken' scanners gehad, maar Bitdefender is toch wel de meest vriendelijke in het gebruik en daarnaast ook nog eens de snelste die ik ooit heb gehad.

Probleempje 2 :Online TV kijken op mijn laptop middels mijn glasvezel abbo van KPN is er vooralsnog niet bij in Edge.
Edge ondersteunt (nog) geen Siliverlight en dat Silverlight is nu net weer nodig om KPN live te kunnen bekijken op de laptop.
Oplossing zou kunnen zijn om tijdelijk een of meerdere andere browsers te installeren en die te gebruiken. (Ik wacht wel totdat Edge zo ver is).

Verder geen enkel probleem met de migratie van 7 naar 10. Het e.e.a. duurde exact 45 minuten.

Enige aandachtspuntje zijn twee registersleutels die binnen Ccleaner registercontrole steeds maar terugkomen en niet te verwijderen zijn, ook niet handmatig middels regedit. Ook hier leerde het w w w mij dat vele mensen dit euvel ondervinden.
Voorlopig is de oplossing : toevoegen aan lijst van uitsluitingen in Ccleaner en ze komen niet terug als 'registerfouten'.

De machine draait als een zonnetje onder 10, dus vooralsnog niets dan lof voor Microsoft. Opstarten duurt 25 seconden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tip voor je: Ook Internet Explorer 11 (of 10) is beschikbaar in W10 en kan als standaardprogramma worden gekozen voor weblinks in Configuratiescherm.
Ga eens naar (uit mijn hoofd): C:\Program Files\Internet Explorer en start daar iexplore.exe
[Kan evt ook de map C:\Program Files(x86)\Internet Explorer zijn. Ik heb even mijn W10 laptop niet bij de hand.]

Lijkt mij dat je Silverlight wel in Internet Explorer 11 / 10 kunt installeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip, maar ik kijk voorlopig (op DIT moment zelfs Ajax live, terwijl de baas op de 'hoofdtv' naar wat anders kijkt............ ;) ) op mijn '10 inch Atomprocessornotebookje van Toshiba via Win7 naar KPN live. Dat Toshibadingetje heeft een te kleine schermresolutie om fatsoenlijk naar Win 10 te kunnen upgraden zodat die waarschijnlijk wel op 7 zal blijven draaien.
Ik verwacht dat binnen enkele weken tot enkele maanden Silverlight binnen Edge te gebruiken zal zijn.
 
Edge zal geen silverlight ondersteunen dit heeft microsoft een tijd terug al vertelt.
IE11 zit bij 'alle apps' -> 'accessoires'

KPN moet gewoon even een fatsoenlijke universal app uitbrengen, de huidige is ook best bagger. (en de website HTML 5 compatibel maken voor streaming)
 
Ok, ik wist niet dat Microsoft dat had 'geroepen'. Dan moeten we maar wachten op een move van KPN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan