Windows 10 : Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet alles van deze bijlagen gelezen maar er zijn toch bevindingen positief. Onder meer: searchqu toolbar. Dit probeert jou om te leiden naar andere sites, waarschijnlijk, naar nu blijkt, kennelijk als "wijn" in de URL voorkomt.

https://malwaretips.com/blogs/searchqu-toolbar-removal

Verwijder maar wat MBAM heeft gevonden, al is het weghalen via Add-ons en Extensies een meer aangewezen manier om toolbars, search engines en browser helpers kwijt te raken. Je hebt dit waarschijnlijk meegekregen met andere programma's of toen je op Internet een service gebruikte als converteren, rippen en controles, vaak ook als je een klein programma moet gebruiken om iets te kunnen downloaden.

Draai het programma AutoRuns en je krijgt een compleet overzicht van wat er op de computer kan opstarten. Het is de bedoeling dat je onbekende namen opzoekt voor nut en noodzaak met Google. Maak notities hierover zodat dit de volgende keer gemakkelijker is. Zo kan je het beste beginnen te controleren en het geeft meteen meer inzicht in wat de computer allemaal uitvoert.

Een flush dns is onnodig wanneer je de computer opnieuw opstart want dan gebeurt het zelfde. Vraagsteller heeft dit probleem op meerdere computers. Deze zouden alle geïnfecteerd kunnen zijn door gebruik van de zelfde Internet services maar zou, in principe, kunnen wijzen naar een dns server van de internet provider die gebruikt wordt en fouten maakt. Hoewel hier onwaarschijnlijk, omdat er telkens "wijn" in de url staat: een instellen van een veel gebruikte dns service (anders dan het adres van de router van de provider) zou wel eens nuttiger kunnen zijn.

Computers vergeten de dns caché na enkele dagen, of na reboot, omdat de adressen tijdelijk kunnen zijn. Routers kunnen de ip adressen langer onthouden en dat versnelt toegang voor alle computers op het netwerk. Let wel: één pagina zal meerdere adressen omvatten en een snellere service, dus vanuit een caché zal een iets betere ervaring geven. Om dat te controleren geef de opdracht ipconfig /all en zoek naar een regel waar "DNS Servers staat. Is dit het ip adres van jou router zoals: 192.168.1.1, reset dan de router, op de voorgeschreven manier, om de informatie te wissen.

Hier kan je het nalezen in het Engels bij Askleo.

.........en zoals vaker ligt een oplossing voor het grijpen.
Althans ik, als leek, kan dit hooguit vermoeden.

Ik keek in IE11 via 'extra-internetopties-geavanceerd' naar de instellingen bij beveiliging
en zag bij 'Controleren op intrekken van servercertificaten' een vinkje staan.
Nadat ik het vinkje had weg gehaald en IE opnieuw gestart kon ik alle drie de websites weer openen.

De vraag is alleen : is het terecht dat het betreffende vinkje is weg gehaald ? . . . . Zie de bijlage

PS : De adwCleaner nog wel gerund, zie resultaat (txt-file)

Bijlagen

• AdwCleaner[S0].txt
    AdwCleaner[S0].txt
    5,4 KB · Weergaven: 33
  • Controleren op intrekken servercertificaten.jpg
    Controleren op intrekken servercertificaten.jpg
    48 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Mik Zjegger zei:
of anders de opties v.d. beveiliging aanpassen.
De voorzet stond al in #3
Het is even inlezen maar dan kom je de oplossing vanzelf tegen.

Laatst bewerkt:
Ja, oké; maar dat betreffende vinkje heeft NIET zichzelf geplaatst.
En blijft onverlet, wat is het verschil tussen de 3e en 4e optie (de vinkjes bij beveiliging onder internetopties, geavanceerd).
De 3e staat aan en de vierde dus niet.
Maar maakt verder niet uit, het is opgelost en het bleek (gelukkig) geen virus of wat ook te zijn.
Bedankt iedereen weer voor het meekijken.

Vaak is het een vinkje inderdaad en ook vaak het woord of de zin, de interpretatie van een zin. Maar het werkt. En we deden het allemaal graag zeg ik dan maar. :p :love:

ofop.PNG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan