Windows 10 explorer blijft crashen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo mensen, ik heb al eerder hier een thread al eens eerder gemaakt maar er had niemand op gereageerd.

Dus ik heb al een paar maanden geleden geupgraded naar Windows 10, hij is snel enzo.

Maar sinds dien crasht de explorer vaak, dan doet de taskbar het niet meer en kan ik niet meer op de startknop duwen, enige fix is om een coldboot te draaien en dan werkt alles weer, maar het is sowieso irritant als ik mijn huiswerk op de computer maak en explorer crasht ineens. Ook valt dan ook ineens het geluid weg. Als ik een coldboot draai dan gebruik ik de commando: shutdown /s /f /t 0

Ik wil geen reinstall voeren van Windows. (Heb ik mijn redenen voor).

Enige fix hiervoor? Het is heel irritant. Ik kan nauwelijks erop werken en als ik een youtube video kijk dan valt de audio uit en doet de taskbar het niet meer en ik kan niet meer op de startknop klikken. Als ik explorer.exe opnieuw opstart dan krijg ik zwart beeld, de enige manier dan is ctrl+alt+del en dan mn pc via een cold boot uitzet.

Vriendelijke groet,
Computer12

Hoi hoi

:confused: Ergens heb ik gelezen dat die een bekende en zeer actueel probleem bij W10 is, een echte oplossing i.v.m. deze Explorer crashes is nog niet ..
Sprake is ook dat update KB3074681 die Explorer leidt tot crashen MOET verwijdert worden !

MAARRR als je dat doet weer PC crashen kan, .... en je weet niet meer wat je verder moet doen ( paniek ! ) ...
Heb wel gelezen bij een ENGL forum dat die wel kan maar op volgende manier :

CITAAT Grof vertaald !: zei:
Er zijn twee oplossingen voor de crash, die beide in wezen de update te verwijderen. Eerst, binnen het Programma's en onderdelen> verwijderen of wijzigen van een programma Configuratiescherm, selecteer het programma, maar niet dubbelklikken. Dat zal het verwijderen te starten en start een crash. In plaats daarvan klikt u op het programma slechts één keer te kiezen er dan druk op de knop Verwijderen aan de top.

Ten tweede, kunnen gebruikers op een andere manier te gaan via het Instellingen> Systeem> Toepassingen en kenmerken manier om het programma van de computer systeem te verwijderen.
Als een crash is gerelateerd aan een netwerkadapter wordt uitgeschakeld, hetzelfde proces geldt - kies de adapter uit de lijst en klik op de knop Uitschakelen naar de top.
enz..enz. en bla bla.

:D Of gewoon een andere browser compleet installeren ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat royonix verkeerd zit, ik heb hetzelfde probleem gehad alleen in mindere mate.

Ik had ook dat geluid weg was en dat ik niets kon aanklikken op de taakbalk maar dat de rest wel werkte.

Ik heb geen fix hiervoor, maar je kan als je in een word document of dergelijke wel de shortcut om op te slaan gebruiken: ctrl + s(dan is dat toch al gered)

Wat je dan kan doen is Windows toets + D en daarna alt+f4 en dan opnieuw opstarten kiezen uit het lijstje(werkt denk ik iets sneller dan jou methode).

Maar dat crashen zal je er wel bij moeten nemen tot iemand hier een fix heeft, ik weet niet echt iets voor te verhelpen.

Laatst bewerkt:
De meest handige en slimste methode om dit probleem op te lossen?

Terug naar je vorige OS en volgend jaar juni of juli nogmaals Win10 installeren.

Vermoedelijk heeft Microsoft dan de meeste bugs uit 10 (en Edge) gehaald. ;) :D

Laatst bewerkt:
:) Nee FIX bestaat niet ( tenm. nog niet ! ) beste mensen !

Volgens mij Fix is .... andere browser .... :D

Laatst bewerkt:
Hmm ik heb geen zin om terug te gaan naar windows 8.1 maar is misschien wel handig...

:) Beste gast0664 dat zal ook kunne helpen, mocht je geen belangrijke back-up moeten maken ....als ik jou was zal ik wel doen :D

En .... als ik jou was bij W10 voorlopig liever geen Explorer !

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft TS het over de Verkenner (Explorer) en niet over Internet Explorer (IE), een andere browser aanraden heeft dus geen nut.

Hallo Ik ga me er ook even lekekr mee bemoeien!! :D

Explorer is toevallig een BELANGRIJK proces van windows, indien dat crasht (of niet goed meer loopt) werkt je hele OS niet meer.

Echter heb ik hier een trucje voor gevonden, door alleen dit proces te herstarten.

1) Open kladblok

2) Zet hierin de volgende code:
Code:
taskkill /f /IM explorer.exe
start explorer.exe
exit

Deze code doet:
Regel 1: explorer.exe wordt gestopt
Regel 2: explorer.exe wordt opnieuw geopend
Regel 3: de command prompt wordt gesloten

3) Opslaan als -> run.bat
Eventueel kan je de run door een andere eigen gekozen naam vervangen, ter eventuele verduidelijking dit kan dus bijvoorbeeld ook explorercrash.bat of reboot.bat zijn, zolang hij maar de goede inhoud bevat en het een .bat bestand is.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben :)

Na ja wie weet mogelijk helpt ook, ( ik gebruik W10 niet ) nu moeten wij gewoon wachten op wat computer12 zei :D

Ik gebruik beide W8.1 (pro) en W10, heb allebei al aanverwante crashes gehad, en bij mij in ieder geval werkte het
Nu hopen dat het bij de TS ook werkt :)

Hallo Ik ga me er ook even lekekr mee bemoeien!! :D

Explorer is toevallig een BELANGRIJK proces van windows, indien dat crasht (of niet goed meer loopt) werkt je hele OS niet meer.

Echter heb ik hier een trucje voor gevonden, door alleen dit proces te herstarten.

1) Open kladblok

2) Zet hierin de volgende code:
Code:
taskkill /f /IM explorer.exe
start explorer.exe
exit

Deze code doet:
Regel 1: explorer.exe wordt gestopt
Regel 2: explorer.exe wordt opnieuw geopend
Regel 3: de command prompt wordt gesloten

3) Opslaan als -> run.bat
Eventueel kan je de run door een andere eigen gekozen naam vervangen, ter eventuele verduidelijking dit kan dus bijvoorbeeld ook explorercrash.bat of reboot.bat zijn, zolang hij maar de goede inhoud bevat en het een .bat bestand is.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben :)

Ik kende die methode al lang, maar het hielp niet, wat dan gebeurt krijg ik zwart scherm en alleen de taskbar is zichtbaar, dan werkt niks meer. Ik heb wel een temporary audio fix gevonden door net stop audiosrv in CMD in te voeren en dan net start audiosrv, dan doet de audio het weer. Enige oplossing denk ik is om op een update te wachten. Zit al met dit probleem sinds de launch, maar toen was het nog niet zo erg.

P.S ik heb het niet over de browser, ik heb het over de explorer zoals taskbar. (Voor de mensen die dachten dat ik het over een browser had)

Laatst bewerkt:
Jaja, lezen is best moeilijk...

Maare, ts, deinstalleer de videokaartdrivers eens, reboot en laat windows ze installeren en start opnieuw op, werkt vaak bij dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan