Windows 10 gratis upgrade wel of niet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

3 jaar geleden heb ik mijn pc zelf gebouwd voor het spelen van games. Daarbij had ik er Windows 8 op gezet. Nu staat de gratis upgrade naar Windows 10 voor mij klaar, maar ik twijfel of ik deze wel moet installeren i.v.m al mijn games, zullen die wel goed op Windows 10 draaien? Daarnaast, mocht ik het wel doen, heb ik helemaal geen zin om een schone installatie te doen, dan moet ik ook al mijn games weer opnieuw installeren.. Ik weet dat er een optie is, zodat je al je gegevens en geïnstalleerde data behoud, maar is dat dan wel een goede optie?

Hoi FlowerDusty

Ik heb ook beetje moeite mee met zoiets ( sceptici zullen ze nu bijspringen en eigen kritische-woord over hebben ! :D ) ..

Zelf wil ik helemaal geen enkel form/vorm van W10 gratis-upgrades of sporen ook in mijn systeem wegens ongv. ook al die games enz..etc.
Wil ik wel en gewoon als maar zover komt, een pure schone installatie met eigen gekochte licentie op een ander systeem, en deze alle eigen voorkeuren games enz.. met W7 of 8.1 wil ik behouden ...
Heleboel games zijn ze niet meer in W10 ondersteund zal je zelf dat merken, door zenuwslopende weg zal je moeten gaan i.v.m. compatibiliteit te regelen, uiteindelijk en nog veel meer slechts i.v.m. games problemen zal je moeten doorstaan dus ..

Laatst bewerkt:
Als het niet bevalt kan je binnen een maand gewoon weer terug naar 8.1

Wat let je ?

Je kunt je ook afvragen waarom je het zou doen, wat kun je nu niet ? waar loop je nu vast ? brengt w10 hier een oplossing ?
ik zie echter nu nog geen meerwaarde en hoor alleen maar problemen rond w10.
Lekker blijven draaien onder w7

Ik gebruik Windows 10 ook op een PC die ik zelf in elkaar geprutst heb en had alleen een probleem met de videokaart. Na een update door NVidia was dit opgelost. Zorg er bij een update naar Windows 10 wel voor dat je geen VPN adapters bij je netwerk instellingen hebt staan.

Als u tevreden bent met hoe de pc nu werkt zou ik, als ik u was, lekker alles zo laten als het is. Zeker als er meerdere games op staan die nu goed draaien, dat dan lekker zo houden. wees blij dat alles goed loopt.
En zo maar weer even terug, nou, lees maar eens op dit forum dat dat niet altijd goed gaat.

Ik heb op al mijn Windows-apparaten hier thuis windows 10 geïnstalleerd, zelfs de preview van Windows 10 mobile op mijn telefoon. Geen klachten dusver! Na een upgrade zijn er wat dingetjes waarop je moet letten, vooral of alle stuurprogramma's up to date(of in ieder geval geschikt) zijn en of alle apparaten goed worden herkend. Ik heb ook een hoop mensen met upgrades geholpen en ik werd een paar keer terug geroepen. De ene keer werkte de bestaande printerdriver niet helemaal goed met de printer, een andere keer was ineens de dvd-brander niet meer herkend.

Verder heb ik voor jou geen redenen om niet te upgraden, houd er wel rekening mee dat Microsoft die upgrade voor maar een jaar lang gratis aanbood. Wil je na dat jaar upgraden moet je hier mogelijk voor betalen, als voorheen.

Je kan zeker en vast bij windows 8.1 blijven. Die wordt namelijk voorzien van veiligheidsupdates tot 2023 dus nog meer dan voldoende lang.

Je kunt eerst een image maken van je systeem en dan upgraden naar 10 en daarna de image weer terugzetten. Dan heb je in ieder geval gebruik gemaakt van de "gratis" upgrade, mocht je in de toekomst toch over willen naar 10.

Bedankt voor alle reacties. Ik blijf voorlopig toch maar lekker bij mijn Windows 8 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan