windows 10 icoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter JdK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JdK

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Hoe raak ik het win 10 icoontje kwijt in de taakbalk

Je hebt 3 opties:

1. De update uitvoeren zodat Windows 10 geinstalleerd wordt en dan gaat het icoon weg
  2. De update niet door laten gaan
  3. Het icoon verbergen

2. De update niet door laten gaan en dus verwijderen.

1. Ga naar het configuratiescherm
  2. Kies voor Windows update
  3. Links onder in de hoek klik op "geinstalleerde update" (of iets dergelijks)
  4. Zoek in de lijst naar KB3035583
  5. Klik daar met de rechtermuisknop op en kies voor "verwijderen"
Als het icoon dan terugkomt kunt u hem voorgoed uitzetten met een kleine register "hack"

1. Windowstoets (vlag) + r
  2. typ "regedit.exe"
  3. Ga naar edit -> find en typ in "Gwx"
  4. Als het goed is ga je dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Gwx Zo niet dan moet je daar naartoe navigeren via het menu links
  5. Klik op de "map" Gwx in de linkerbalk
  6. Klik vervolgens met de rechtermuisknop in het rechter gedeelte (onder (DEFAULT)) en kies voor new -> 32-bit DWORD en noem die DisableGwx en geef deze een waarde van 1

3. Het icoon verbergen.
Dit kan op een paar manieren:
  1. Sleep het windows 10 icoon van de notificatiebalk naar uw bureaublad en laat hem daar los.
  2. Klik op het kleine pijltje met verborgen pictogrammen en kies daar voor "aanpassen"
  3. Klik met de rechtermuisknop op de klok /datum en kies voor "Eigenschappen"
Als het goed is leveren optie 2 en 3 een scherm op waar u zelf kunt aangeven hoe en wanneer het icoon moet worden weergegeven.

Veel succes :thumb:

Nee heb het geprobeerd maar het geluid werkte niet cd voor het moederbord niet geschikt voor windows 10 dus wacht het maar ff af

Als windows 10 niet gewenst is zou ik voor optie 2 gaan uit mijn eerdere bericht ;)

optie 2 was precies wat ik zocht nogmaals thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan