Windows 10 in engels

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Er is van de week iets gebeurt bij de computer van een kennis van mij, ineens staat alles in het engels en is Cortana er bijgekomen.
Ik heb nu geprobeerd om dit weer uit te schakelen maar zonder succes alles blijft in het engels zo ook de tijd en datum.

Ook het opstartscherm van windows 10 ben ik kwijt, is er iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad en mij hier verder in kan helpen.

Groetjes Rama

Laatst bewerkt door een moderator:
Open het Control Panel (Configuratiescherm) en klik op "Clock, Language and region". Klik vervolgens op "language". Kijk of in die lijst "Nederlands" of "Dutch" staat. Zo ja, zorg dan dat deze bovenaan komt te staan door er 1x op te klikken en op "move up" bovenin het venster te klikken. Indien "Nederlands" of "Dutch" er niet tussen staat, klik dan op "add a language" en zoek in de lijst bij de "D" naar Dutch. Klik erop en klik onderin het venster op "add". Herstart de pc, en kijk of het geholpen heeft. Indien de tijd en datum nog engels zijn, rechtsklik dan op de klok en kies voor de 2e optie "Datum en tijd aanpassen". Klik linksbovenin op "Regio en taal" en kies in het uitvouwmenu voor Nederlands.

Wat betreft het opstartscherm begrijp ik niet helemaal wat u bedoelt, bedoelt u toevallig het bootmenu waarin u het menu waarin u kun selecteren welk besturingssysteem u wilt starten?

Beste Mark,

Dank voor je reactie, het kost mij al 2 dagen hoofdpijn om hier uit te komen, die opties die jij had heb ik al 10x geprobeerd hij past het dan tijdelijk aan, maar vervolgens met het opnieuw opstarten is alles weer in het Engels.
Het is te lang geleden om terug te keren naar windows 7, anders had dat misschien de beste optie geweest. Ook in de bios kan ik de taal niet veranderen naar Nederlands of Dutch, eigenlijk ben ik een beetje teneinde raad en weet niet meer hoe ik dit moet oplossen.

Groetjes Rama:evil:

Hoi,
Misschien heb je wat aan deze workshop, die hetzelfde is als van @markpc maar uitgebreider.
Vind je het achteraf toch niks om Windows 10 in het Engels te hebben? Dan kun je eenvoudig teruggaan door de stappen hierboven te herhalen en Nederland als regio en Nederlands als taal te kiezen. Je kunt dan echter geen gebruik maken van Cortana.
Vervolgens moet je de taal van het besturingssysteem naar het Nederlands omzetten. Dit kan in hetzelfde venster, onder Talen. Klik op Een taal toevoegen. Kies Nederlands en klik op: Als standaard instellen. Ga naar het startmenu en log uit. Wanneer je weer inlogt, zal je besturingssysteem helemaal in het Nederlands zijn.
Heb je bovenstaande stap goed uitgevoerd? Als standaard instellen?
Ik weet niet of je in Win 10 ook talen kunt verwijderen zoals in Win 7, verwijder anders de Engelse taal.

Cortana werkt op basis van Bing en de machine learning technologie van Microsoft in de cloud.
Wellicht een optie om dat ding van Bing uit te schakelen?
Ga het even verder onderzoeken.
Mogelijk nuttige links:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/switch-cortana-on-or-off# (Eng).
http://superuser.com/questions/949569/can-i-completely-disable-cortana-on-windows-10 (Eng).
https://www.youtube.com/watch?v=Au0Ewl446HQ (Eng).

Laatst bewerkt:
Dankjewel Mik,

Ga hier vanmiddag even mee aan de slag, wie weet kom ik er dan nu wel uit!! Het is echt een rampenplan je hoort het nog!!:o

Pff het is me het dagje wel, idd is het gelukt om de computer weer in het Nederlands te krijgen!!

Alleen de datum tijd en toetsenbord blijft in het Engels of Amerikaans en telkens als de computer opnieuw wordt opgestart zet hij er weer onderdelen bij in het Engels.

Is er nog iemand die suggesties heeft om dit weer normaal in onze moedertaal te krijgen :rolleyes:

Groetjes Rama

De Engelse taal verwijderen "Talen installeren en verwijderen"?
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het voor Win 10 niet weet. :o
Ik hou het voorlopig nog op Win 7.

Dankjewel Mik, tot nu toe is dat ook geen succes telkens verwijderd hij weer de Nederlandsetaal!!

Wat mij wel opviel is dat bij de privacyinstellingen er een melding staat :

"Sommige instellingen worden door u organisatie beheerd" nou schiet mij maar af geen idee welke organisatie dat dat zou kunnen zijn, maar ook niet hoe ik het uit moet schakelen!!

Heb jij nog suggesties daarvoor

Groetjes Rama

Klinkt mij in de oren als "Trusted Installer" (MS) in de vorige versies.
Dat houdt in dat je eigenaar/beheerder moet worden van bepaalde onderdelen e/o beveiligingsinstellingen in Win 10.
De pc is toch niet toevallig een bedrijfs-pc?

Aangezien ik bewust niet voor Win 10 heb gekozen kan ik er verder weinig over zeggen.
Met vorige versies heb ik volop geëxperimenteerd maar met deze versie niet en dat ga ik ook niet meer doen.

Toch bedankt Mik, voor het meedenken!!

Volgens mij moet ik het na 5 dagen maar opgeven, gisteren nog contact gehad met MS maar no response. De enige oplossing is denk ik Windows 10 opnieuw installeren maar hoe doe je dat als je een upgrade heb gehad, dat gaat echt mijn, boekje te buiten waarschijnlijk ben ik dan alle problemen kwijt!!

Groetjes Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan