windows 10 installeren of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Naamloos-1.jpg

Hoi allemaal, ik krijg deze melding op mijn pc.....wat zouden julllie doen?
Wel of niet installeren?

Ik heb een tijd terug windows 10 geinstalleerd en een poos later crashte mijn pc....ik ben er nu dus een beetje huiverig voor....

Wat raden jullie mij aan???

Ik heb nu Windows 7....

Ik zit met het zelfde probleem.Maar Windows 7 draait perfect. Wat is de meerwaarde van w-10. Ik heb links en recht gezien : 0,0 Dus mijn advies NIET doen en lekker doorgaan
met W-7. Heel veel zie je dat men de "nieuwe opties van W-10" links laat liggen en gewoon doorgaat met het oude en vertrouwde scherm.

Ja, ik had ook al zoiets.....Na die crash zei die computerman vd computerwinkel dat er nog wel wat bugs inzitten als je t gratis kunt downloaden en dat de betaalde versie dat niet heeft......:P;)

Oke

Denk dat jouw computerman helemaal gelijk heeft. Ik denk ook niet dat Micro-sofft iets gratis weggeeft. Ze laten je er even aan ruiken en als het dan misgaat hopen ze dat je een nieuwe (betalen !!!!) versie koopt. Ben je er niet aan toe : NIET DOEN. Koop je tzt en nieuwe pc is het nog tijd genoeg om aan W-10 te beginnen.
groetjes

Maak een systeembackup van je huidige Windows installatie en migreer naar 10. Bevalt het niet? Ga dan terug!

Ik raad het af. Lekker Win7 Ultimate.
Win 10 vreet mij ook teveel CPU in "idle", alsof idle nooit idle is...

zit al lang op win 10, upgrade vanaf win 7 HP, en pc draait veel vlotter dan met win 7, windows is nog amper 30 gieg, inc al mijn proggies.
Ben volledig akkoord met antwoord van gast0225.

Denk dat jouw computerman helemaal gelijk heeft. Ik denk ook niet dat Micro-sofft iets gratis weggeeft. Ze laten je er even aan ruiken en als het dan misgaat hopen ze dat je een nieuwe (betalen !!!!) versie koopt. Ben je er niet aan toe : NIET DOEN. Koop je tzt en nieuwe pc is het nog tijd genoeg om aan W-10 te beginnen.
groetjes

Sluit me aan bij gast0225, KUL !!
Verder even een antwoord op dit verhaal, als je eenmaal een upgrade hebt gedaan kan je hem voortaan gewoon schoon installeren en hoef je niks te betalen. Ook kul dus.
Draait overigens op 1 desktop en 3 laptops perfect. Om nog maar te zwijgen van de vele andere installaties die ik gedaan heb.
Op een enkele na een kleine bug die redelijk eenvoudig op te lossen was, vaak een kwestie van een drivertje of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
groetjes

Dankzij Terrarabo heb ik mij eigenlijk nu pas gerealiseerd wat er precies in dat bericht van Aloys5268 stond. (Ik had het dus simpelweg niet goed genoeg gelezen.....) Ook voor dit bericht, net zoals hetgeen voor bericht 6 gold, geldt "Kul".

Daarnaast,

@Thea41 : wat houdt je tegen om met "Backup maken en terugzetten" van het configuratiescherm van Windows een SYSTEEMBACKUP te maken van je C-schijf? (Aan het eind van het proces vraagt Windows of je ook een systeemdisk wil maken, een DVD-tje dus, doe dat voor de zekerheid ook).

Als je dan spijt krijgt omdat Windows 10 niet lekker draait, dan stop je dat DVD'tje in de drive van je computer, start ermee op en vervolgens kies je voor 'backup terugzetten' en een half uurtje later (afhankelijk van de snelheid van je computer kan dit tot anderhalf uur duren) heb je je huidige Windows weer terug en is je machine weer net zo als dat deze nu is.
Voordeel is wel dat je iig Windows 10 dan geprobeerd hebt. Het kost geen enkele moeite om het doen.

Laatst bewerkt:
Dank jullie allemaal voor de reacties. .....ik ga er over nadenken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan