Windows 10 installeren op een oude windows 7 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Berichten
69
Hallo allemaal,

Ik heb nog een oude pc van zo'n 10 jaar oud, hierop is nog steeds windows 7 geinstalleerd. Ik wil graag windows 10 hierop installeren, volgens de specificaties is de pc snel genoeg, maar twijfel nog of ik het wel moet doen. Maar aangezien windows 7 geen updates meer doet wordt deze steeds onveiliger. Maar mijn eigenlijke vraag is:

Ik heb in deze pc 2 harde schijven, 1 ssd die is puur als installatieschijf. Daarnaast heb ik nog een normale harde schijf, deze dient als opslag. Mijn vraag is, als ik windows 10 nu zou installeren op de ssd, zijn al mijn bestanden op de andere schijf die ik alleen als opslag gebruik nog te openen? Ik kan me voorstellen dat windows 10 de bestanden misschien niet kan openen omdat alles eerst op windows 7 draaide. Wie kan mij hier een duidelijk uitsluitsel over geven?

Alvast bedankt.
 
Vooral dat 2e is aan te raden...
Koppel alle schijven af behalve degene waar Win 10 op moet komen, dan loop je ook geen risico, zekerheid boven alles hoewel de 2e schijf ongemoeid zou moeten worden gelaten.
 
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties, inderdaad een goed idee om de 2e schijf even los te koppelen. Ik ga ermee aan de slag in het weekend.
 
Het meeste gaat wel goed. Echter als je bestanden niet kunt openen heeft dat vaak te maken met de machtigingen van de schijven of mappen. Voeg dan gewoon jouw account toe onder machtigingen met volledig beheer en dan heb je geen gezeur meer. Wel even geduld, want bestanden worden opnieuw ingesteld als dat nodig is.
 
Ik heb nog een aanvullende vraag, ik zie net de systeemeisen voor windows 10, daarin staat het volgende:

Grafische kaart: DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma

Weet iemand hoe ik kan controleren of mijn grafische kaart dit heeft? In de bijlage de informatie die ik uit het AMD control center haal

gra.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een aanvullende vraag, ik zie net de systeemeisen voor windows 10, daarin staat het volgende:

Grafische kaart: DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma

Weet iemand hoe ik kan controleren of mijn grafische kaart dit heeft? In de bijlage de informatie die ik uit het AMD control center haal

Bekijk bijlage 347477

Kan makkelijk hoor en W10 draait evengoed wel al zou er niet aan die eisen zou zijn voldaan.
 
Heel hartelijk dank voor jullie snelle hulp allemaal. Ik ga met een gerust hart aan de slag nu. Over een paar uurtjes weet ik of alles goed loopt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan