Windows 10 Liever Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Laptop en Desktop, beide met Windows 7 64 bits.
Ben absoluut niet zinnens om naar Windows 10 over te schakelen, heb nog de tijd tot 2020.
Reden: ik gebruik nog steeds wekelijks en zonder problemen Norton Ghost 14 op beide computers.
Met Windows 10 lukt dit natuurlijk niet...vandaar...

Nu heb ik een Nexus tablet vervangen door een Asus notebook (64 bits) met, natuurlijk...Windows 10.
Dus, geen kwestie van Ghost te gebruiken dat wist ik op voorhand.

Mijn vraag: ik dacht, in één van de vroegere helpmij nieuwsbrieven (wel een tijdje geleden) gelezen te hebben, dat bepaalde schermen van Windows 10 zouden kunnen worden vervangen door schermen van Windows 7.

Kan dit ? En zo ja, waar vind ik de uitleg van die bewuste "nieuwsbrief" of een beschrijving van hoe het moet.

Waarom niet overschakelen?

De upgrade is tot eind deze maand gratis.

En waarom werkt Ghost niet met W10?

Zijn genoeg gratis image programma's, gebruik je een andere.

Met schermen bedoelde ik startpagina en dergelijke.

Ik heb alles ingesteld om NIET automatisch (eventueel door Microsoft) Windows 10 binnen te krijgen.
Ik gebruik Ghost ongeveer 18 jaar en zelf met een Windows 7 (32 bits) lukte het gebruik van Ghost 14 niet.
Ik had dus het geluk 64 bits op beide computers te hebben. De laptop is 6 jaar oud ( en nog in prila conditie) en op de desktop heb ik de installatie, bij de computerboer van "10", eenvoudig geweigerd.
En, NEEN met de "10" (64 bits) gaat het zeker niet.

Nu heb ik (mijn vrouw) toch de "10"...maar de presentatie lijkt in ieder geval niet mijn "ding".

Toch bedankt.

Er zijn nog genoeg pc's/laptops te krijgen met Win 7, ga terug naar je pc boer en vraag of hij Win 7 SP1 voor je installeert.
Koop anders een laptop zonder besturingssysteem met een officiële (tegen gereduceerde prijs) Win 7 SP1 dvd en blokkeer de update naar Win 10. Gebruik geen software van MS (browser, office, mail enz.) en geniet nog lang van Win 7.

Laatst bewerkt:
Ja, dnties, ik weet niet meer of de bewuste "Helpmij Nieuwsbrief", die zich niemand nog schijnt te herinneren, ook Classic Shell bedoelde, maar dat lijkt op wat ik zou willen.

Ik tracht nu uit te maken hoe dit correct moet worden gedownload en uitgevoerd.

Indien achteraf problemen...veronderstel ik dat een verwijdering van Classic Shell voldoende is om opnieuw de huidige instellingen terug te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan