Momenteel ben ik op werk bezig met het vervangen van enkele laptops die nog op Windows 7 draaien. Deze laptops worden door verschillende gebruikers gebruikt en na het afsluiten automatisch opgeschoond. Om gebruikers dit te laten weten heb ik een bureaubladachtergrond ingesteld via local group policy waarop dit wordt aangegeven. Met Windows 7 werkt dit perfect, maar met W10 ziet de tekst op de achtergrond er belabberd slecht uit. Het is nog wel leesbaar maar je ziet overal artifacts.
De .JPG is 182KB groot en exact hetzelfde als op de laptops die nog Windows 7 draaien, waar deze wel goed wordt weergegeven.

Boven: Origineel
Onder: Nadat hij is ingesteld als achtergrond via local group policy
Ik heb Google al afgestruind maar ben nog niemand anders tegengekomen met dit probleem- of een mogeljke oplossing. Heeft er hier iemand tips om de kwaliteit van de achtergrond te behouden?
De .JPG is 182KB groot en exact hetzelfde als op de laptops die nog Windows 7 draaien, waar deze wel goed wordt weergegeven.

Boven: Origineel
Onder: Nadat hij is ingesteld als achtergrond via local group policy
Ik heb Google al afgestruind maar ben nog niemand anders tegengekomen met dit probleem- of een mogeljke oplossing. Heeft er hier iemand tips om de kwaliteit van de achtergrond te behouden?