Windows 10 "Machine check exception"

Status
Niet open voor verdere reacties.

makurdi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2016
Ik ben met mijn laptop Asus G73JW van W7 naar W10 gegaan. Bij W10, bij het opstarten krijg ik regelmatig de melding "Machine Check Exception" fout: 0x0000009C. Na herhaaldelijk af en aanzetten start hij uiteindelijk toch, wat zeer vervelend is. Wie kan mij hierbij helpen?

Ik heb contact opgenomen met ASUS en kreeg volgende mail terug:
"Hartelijk dank voor uw email.

Ik heb via uw serienummer de specificaties en ondersteuning kunnen achterhalen.
Deze notebook heeft helaas geen ondersteuning voor Windows 10.
Er zijn alleen maar drivers van Windows 7 gemaakt voor deze notebook.
Deze notebook is niet geschikt voor Windows 10.
Ik zou u graag willen helpen, helaas kunnen wij hier de benodigdheden niet voor leveren

Asus kan u garanderen dat uw notebook goed functioneert met de meegeleverde software.
Ons advies is dan ook om deze software te gebruiken.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michel Bloemberg.
Asus TSD"

Voor uw info: ik heb een ASUS rog G73JW met volgende specificaties:
Info Laptop
Model: G73 JW
MB Ver.: G73JW ID: 1A
AANØAS15783241C
(streepjes code)
G73JW – TZØ61V –BE
CHECK NUMBER: 3575
Warranty: 24M <GA7>
2010 -10

Wie kan me hier verder helpen?

De Technische Support Team van ASUS maakt zich met een smoesje ervan af. Ik heb zelf verschillende checks uitgevoerd met de hardware en kwam tot de conclusie dat de rog gaming muis corrupt was. Als de muis niet aangesloten is start de notebook in W10 lijk een fluitje van 5 cent en zeer vlug. Ik krijg ook geen melding meer van "Machine Check Exception".
Ik kan alleen maar besluiten dat de notebook WEL DEGELIJK ondersteuning heeft van W10. De support team van W10 lachen met het smoesje van de mensen van ASUS.

Asus levert geen W10 drivers voor dat notebook.
Dat je via de makers van de diverse hardware onderdelen wel drivers kunt vinden, wat vaak zo is, of dat Microsoft ze al in W10 hebben gestopt heeft weinig te maken met de ondersteuning door Asus en ik zie ook geen W10 drivers bij Asus voor dit notebook, over welk smoesje heb je het dan en welk W10 ondersteuningsteam?

Heb de gegevens via mijn PC man en nu werkt de notebook normaal. Team van ASUS beweert dat deze notebook alleen met W7 kan werken en mijn PC man heeft contact opgenomen met het team van Windows. Dus eind goed al goed en iedereen is tevreden, in het bijzonder ikzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan