Windows 10 memory leak+update kan niet geinstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

358tim

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Beste mensen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier wat gepost heb maar naar verschillende dagen/weken bezig te zijn geweest en niet verder te komen wil ik jullie toch om raad vragen.

Ik ben naar windows 10 over gestapt (d.m.v. update) ongeveer 2 maanden geleden. Enige tijd later merkte ik af en toe doet mijn systeem traag werd. Toen ik eenmaal naar mijn RAM keek (6gb) zag ik dat deze op 90% en hoger zat.
Toen google gebruikt natuurlijk en verschillende dingen geprobeerd drivers geupdate, regedit bestanden aangepast, poolmon voor een deel gebruik al werd mij daar niet veel meer duidelijk.

Ook zit ik nu met het feit dat de update van Microsoft (KB3093266) niet geïnstalleerd wil worden hier lees ik meerdere dingen over op het internet.

Verder heb ik alle scans van malware enz gedaan en kan mij niet voorstellen dat daar nog wat zit. Ik word er helemaal moe van en begin toch wel flink te balen van deze Windows 10 update, terug kan je niet meer na 1 maand want het blijkt dan dat deze automatisch word verwijderd...

Wie o wie kan mij verder helpen? en welke extra info hebben jullie misschien nodig?

Groetjes,

Tim

Capture.JPG
(bijlage de system memory leak)

Heb je de getalletjes in je scr-dump per kolom handmatig al eens (grof) opgeteld? Volgens mij betekent het dat het voor 93% geheugen vrij is, ipv gebruikt........

Ik zie daar Norton360 staan.
Ik heb wel eens meegemaakt dat zo'n totaalpakket als Norton360 de boosdoener was.
De enige manier om daar achter te komen is Norton uninstallen. Voor het moment uitzetten lost niets op, omdat veel onderdelen van Norton toch nog actief blijven.

Dank voor jullie reacties.

Het is echt het geheugen gebruik (zie onder). Als ik alles optel kom ik niet op dat totaal maar veel minder. Daarom denk ik dat de memory leak ook met non-paged pool te maken heeft en niet paged die je terug kunt zien zoals ik het begrijp.
Ik weet echter te weinig van non paged pool en hoe ik dit kan uitlezen. Kom dus eigenlijk niet verder.

Norton 360 zal ik nog naar kijken maar verwacht dat dit niet de boosdoener is.

Capture2.JPG

Laatst bewerkt:
Dank voor het meehelpen. Ik heb dat artikel al eerder gelezen en uitgevoerd maar als ik die string in mijn CMD stop met de waarde die ik zoek dan komt er niks uit. ik heb het al een uur laten draaien en er komt niks.
Bijgevoegd wat er bij mij uit poolmon komt paged en non paged.

Non paged.JPG

Paged.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan