Windows 10 na een tijdje gewoon werken loopt vast op een zwart scherm.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Ik heb mijn pc al een tijdje aan staan, meer dan een 1/2 urr en luister naar muziek op YouTube, dan ineens een zwart scherm, soms hoor ik dat er nog een melding komt, maar kan die niet zien door het zwarte scherm. en dan loopt de pc vast, te horen aan het geluid dat begint te hakkelen/herhalen. Heb een Nvidia grafische kaart, heb veel gelezen dat die ook problemen kan veroorzaken. Wat kan ik eraan doen, want voor de rest werkt de pc voortreffelijk. Met Windows 7 heb ik nergens problemen mee. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen !

Mogelijk dat een nieuwe vidokaartdriver het probleem oplost.
Ga naar de Nvidia website en zoek daar de laatste driver voor deze specifieke kaart en download en installeer die.

Alle drivers zijn up to date ook die van de grafische kaart. Was het eerste waar ik naar gekeken had. ;) Waar kan ik het fouten logboek vinden in windows 10 ?

Laatst bewerkt:
Tik in het zoekveld van Windows "Logboeken" en ze komen vanzelf te voorschijn.

Upgrade gedaan ?
Lees veel problemen met het beeld na een upgrade (niet alleen hier) welke met een schone install niet aanwezig zijn. Vaag me niet hoe het kan maar profiteer ervan ;)

Ik heb even in mijn logboeken gekeken en zag daar dat de software om een siemens s7 plc te programmeren een paar kritieke fouten maakte. Ik heb deze software verwijdert. Heb nu geen fouten meer maar na een tijdje bezig te zijn geweest met de pc, schakelen mijn beide monitoren ineens uit of dat ze geen signaal meer krijgen en loopt net daarna de complete pc vast, wel hoor ik wel dat net voor het vastlopen er nog een melding van windows komt, maar kan die niet zien omdat de monitoren al uitgeschakeld zijn. Wat ik wel op merk dat het iets heeft te maken als ik een filmpje aan het kijken ben op YouTube of zo. Doe ik dit niet dan blijft het gewoon werken kwam ik gisteren achter.

Heeft iemand de links dat van na een upgrade beeld problemen ? Upgrades worden bij mij automatisch uitgevoerd dus ja de upgrade zal er bij mij op staan.

Laatst bewerkt:
Na een tijdje rommelen in mijn systeem blijft mijn systeem nu stabiel en in de lucht. Echter als ik filmpjes ga kijken op YouTube dan gebeurd het nogal eens dat de zwarte schermen weer terug keren. Het gebeurd vooral als de filmpjes wisselen en of opstarten merk ik daarbij op. Ik heb alles wat met java en flash te maken heeft verwijderd en flash opnieuw geïnstalleerd met de nieuwste software, maar dat mag helaas niet baten. Ik wil gewoon af en toe eens op YouTube een filmpje kijken dus mijn vraag aan jullie is weten jullie wat ik hier aan kan doen. Er word niets weergegeven in mijn logboeken terwijl ik wel als de monitoren uitschakelen nog een melding hoor waar naar de pc compleet vast loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan