Windows 10 op een oude vista laptop installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lolligegrapjas

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2021
Berichten
10
Hey, ik heb pasgeleden een oude Dell inspiron 1525(volgens mij, is amper te lezen) gevonden. Deze start nog en draait prima. Ik had gelezen dat je op een nieuwe laptop met win10 de media creatie tool kan gebruiken om een 8gb usb stick over te zetten naar installatie stick. Ik heb nog wel zo een stick liggen en een lappie met windows 10. Ik wil het wel proberen, maar gaat dit werken met de oude laptop? Om er windows 10 op te zetten...?¿
 
Hey, Probeer het eens in het Nederlands. Wat je hebt gelezen zal wel kloppen maar hoe jij het beschrijft klopt van geen kant. Welk besturingssysteem draait er nu? Als ik de specs van het ding bekijk denk ik dat je aan de onderkant zit om Win10 te draaien. Maar even proberen kan ook niet zo heel veel kwaad.
 
Er draait nu Windows Vista op. "Probeer het eens in het Nederlands" wat bedoel je daarmee?
 
Je kunt met die Creation tool een installatie USB stick freubelen en daarmee installeren, F12 met eventueel de FN toets intrommelen na opstarten dan kom je in het Bios Boot Menu en of het wil?, met die hardware zou het moeten kunnen.
 
Dat je in een soort van turbotaal schrijft. Als je een vraag hebt dan schrijf je deze puntsgewijs uit. Nu is het een aaneen rammeling van woorden waar 1 van de helpers maar moet opmaken wat er nu eigenlijk staat.
 
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Als het niet kan krijg je een foutmelding.
 
Ik heb een paar HP laptops uit 2009 en een wat latere Dell voorzien van een SSD en er toen Windows 10 op geïnstalleerd.
Die lopen nog steeds lekker :)
Dus, probeer het gewoon eens.
 
Laatst bewerkt:
De ondersteuningspagina spreekt van Vista 32 bits. De chipset heeft geen geschikte drivers voor Windows 10 en als de grafische chipset geen driver heeft dan hang je al. Mijn advies is om er niet aan te beginnen.
 
Er zijn gewoon W10 drivers voor de graka chipset, W10 draait zelfs op een Pentium 4.....gewoon doen dus.
 
Hallo allen, ik ben aan het installeren(voor de 3e keer op de laptop..) elke keer start hij opnieuw op en begint de installatie opnieuw.. Hoe komt dit?
 
Heb zelf win7 64 draaien op een Packard Bell laptop die voor Vista 32 gebouwd was... gaat langzaam-m-m-m m, hij slikt alles wel, maar het is véél wachten "op"... Ik kan er mee surfen... films en video's mee kijken, een spelletje doen en een virus oplopen via de wifi... Hij zit NIET in een netwerk! Maar dat hoeft ook niet voor een machine van 15 jaar oud... Als ie ovelijdt mag ie de shredder in... Tech gaat zó rete snel tegenwoordig... daar is niet meer tegenop te aanschaffen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan