windows 10 op microsd op toshiba wt10 a 103

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpeter

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
hallo allemaal

ik heb een: toshiba wt10 a 103
en daarin heb ik een extra micro sd-card van 128 gig
nu wil ik windows 10 op die externe sd-card installeren echter bij de setup ziet hij alleen de internet harde schijf van 32 gig.
egter wil ik daarop linux en android installeren zodat het een tripelboot systeem word.
de rede dat ik juist windows op de sd-card wil hebben is dat de interne voor windows wat klein is zeker als je ook ofice en andere programaas wil installeren.

men vraag is of iemand weet hoe ik kan zorgen dat ik windows 10 toch op de extra sd-card kan krijgen dan wel hoe ik die bij de setup zichtbaar kan krijgen.

hopelijk kan iemand me verder helpen

groeten: peter

Hoi,
In principe kun je Windows niet via een externe- sd card e/o schijf opstarten.

ok das jammer.
overigens zegt u in principe dus daar proef ik beetje uit dat het soms toch op de een of andere manier wel mogelijk is al zegt microsoft dus van niet.

Met Rufus kun je deze kant en klare Windows 10 iso wel op zo'n kaartje zetten en er vanaf booten.
http://windowsmatters.com/2015/08/14/windows-10-x86-pe-with-updateable-usb-apps/

Alleen... het systeem werkt met portable programmas, er staat geloof ik een complete (portable!) Libreoffice op.
Dus als je daarmee kunt leven.... dus extra portable programmas kun je erbij zetten. Ik heb nooit geprobeerd om een programma normaal te installeren of dat uberhaupt hier gaat (wrs niet... want anders had ie geen portables genomen... Heb het niet getest of het kon..)

Er zijn ook tools waarmee je meerde iso's kunt installeren, op die manier kun je dus een multiboot maken.
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, was een aardig geknutsel, wel gelukt, maar gebruik het amper. Weet ook niet meer hoe exact, maar het was met tools die lijken op Rufus, het was wel uitzoeken met de instellingen maar uiteindelijk gelukt... iets voor een echt knutselaar.... mss vind je nog een webpagina van iemand die het opgeschreven heeft... ik iig niet....

Voorwaarde blijft uiteraard: kun je wel booten vanaf dat kaartje... anders gaat het hele verhaal niet op....

Laatst bewerkt:
dat is egt wat ik zocht ja.
en je kunt er 32 bits programma's onder installeren zonder problemen.
Altans wat ik net even heb ge probeert in een vm lijkt dat te kunnen.
dus nu die op 128 gb kaartje en linux op interne drive en dan maar grub zo gek zien te krijgen dat die wil booten van sdcaard maar denk dat dat wel moet lukken.
hou jullie op de hoge van de ontwikkelingen

Dat had je goed geproefd. :D
Ik heb er eens in een workshop over gelezen (en waarschijnlijk ook opgeslagen) maar eerlijk gezegd nooit mee bezig gehouden, al zit het experimenteren wel in m'n bloed.
De laatste tijd wat minder. :o
In ieder geval succes, als het gelukt is horen we het graag. :thumb:

lange pier kon het maar via buiten grub om maar de bios ondersteunt alleen boeten via usb stick of interne hd.
dit zit hem warschijnlijk in dat het een uefi bios is.
verder hou ik jullie op de hogte

UEFI ondersteund ook booten v.a. een USB stick/DVD/externe harddisk, zolang daar maar de UEFI bootbestanden op staan en het device in gebruik is ermee.

Zo'n stick is met Rufus wel te maken.
https://rufus.akeo.ie/

lane pier een usb stick wel ja maar het is juist dat hij moet booten van de sd-card en die kan je niet kiezen usb devices dus wel maar microsd in de 2 in 1 kan niet

en um andre@home ik kan natuurlijk kiezen voor een andere boot manager maar waarom zou ik die kiezen als ik bij de installatie van debian zo kan kiezen voor grub.
daarnaast ken ik grub een beetje en Easy2boot totaal niet dus zit ik daar waarschijnlijk heel erg mee te klooien en is de kans aan bezig dat ik grub wel gewoon ook zo aan de praat heb voor de boot van de sd card

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan