Windows 10 opstart loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
377
Hallo allemaal,

Sinds gistermiddag heb ik problemen mijn windows 10. Uit het niets kwam de melding critical_process_died en startte de pc opnieuw op.
Hij gaf automatisch herstel voorbereiden aan, vervolgens gaf hij problemen vaststellen op de computer aan, maar daarna gaf hij een blauw scherm waarbij hij aangaf dat de pc niet goed was afgesloten en hij opnieuw moest worden opgestart.

Nadat ik hem opnieuw opstart en hij weer dezelfde meldingen gaf kwam hij opnieuw in hetzelfde menu. Over en over.


Nu kan ik kiezen tussen opnieuw opstarten en geavanceerde opties ( o.a. systeemherstel, reset etc. Vanochtend heb ik hem gereset met de optie bestanden behouden. Programma's opnieuw geïnstalleerd en er vanuit gaande dat het probleem opgelost was.
Echter startte ik de pc zojuist voor het eerst weer op na de reset en heb ik hetzelfde probleem.


Iemand die dit probleem bekend voorkomt? De optie fabrieksinstellingen en reset waarbij alle gegevens verloren gaan heb ik nog niet geprobeerd omdat het wellicht op een andere manier opgelost kan worden en ik niet weet of dat ook een oplossing is.

Opstarten in veilige modus werkt ook niet want ook dan komt hij in het menu terecht.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
als je snel antwoord wilt krijgen zul je toch wat meer info over je pc moeten geven.
 
Welke informatie willen jullie graag horen buiten het feit dat het een MP computer is met een I5 4460 process, 2TB harde schijf en 8GB werkgeheugen heeft.
 
Hoi hoi Sebastian

Jij noemde boven blauwe scherm, en vanuit blauwe scherm kon je geen fout-code oplezen ?? dat is je dus niet bekend ?? :(
In ieder geval alles i.v.m. deze critical_process_died jouw melding, zoals eventuele vanuit blauwe scherm fout-code, en of je misschien in logboek lezen je kan wat oorzaak voor die probleem plotseling is geweest ..

Op andere kant bij W10 Lokale schijf (C: ) fout-controle kan je niet gebruiken, of automatisch windows-probleemoplosser ook ?? :(
 
Laatst bewerkt:
Nee er werd geen foutcode weergeven, behalve critical process died. Daarbij kom ik niet tot het inlogscherm en kan ik dus ook niet bij mijn bureaublad.
 
Ach oke jammerrr :(

Weetje ik ben geen W10 gebruiker en weet ik ook niet veel over deze systeem instellingen, daardoor moet ik je vragen heb je daar dus geen windows auto-probleemoplosser ?? :(
of kan je geen foutcontrole gebruiken ??
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik alle opties m.b.t. probleem oplossingen al geprobeerd en dit heeft geen effect gehad. Ik zal nu de pc naar fabrieksinstellingen zetten.
 
:( Och ? als maar moet ..dan moet dat, vergeet maar Back-Up niet maken nog ...
 
Gelukkig kon ik hem resetten met cyberlink powerrecover waardoor ik een backup kon maken. Anders was een backup ook niet meer mogelijk.
 
Niet om vervelend te doen maar had je nog geen Backup dan ?
Nu kom je ermee weg maar dat kan ook anders gaan hè.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan