Windows 10 (pro) installeren via Window 7 Ultimate (32 bit) lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik heb nog een 'oud' desktop systeem staan met een AsRock (P4i65G) moederbord, 32 bit, 1Gb memory (ik weet is veel te weinig), 500Gb schijf. Dit systeem heb ik eigenlijk als een soort backup. Nu heb ik via de MS MediaCreationtool een Windows 10 iso gedownload en op een RW cd gebrand. Nu probeer ik deze te installeren op deze computer om er een multiboot van te maken. Echter de pc start wel op, de 4 licht blauwe 4 kantjes worden getoond, en vervolgens gaat de pc opnieuw booten... etc.

Weet iemand of dit niet werkt? Is het moederbord te oud? Kan Windows 10 Pro, althans ik vermoed dat het een pro betreft aangezien ik via deze windows ultimate/MediaCreationTool heb gedownload.

Ik heb ook nog een laptop windows 7 home versie 64bit, waarmee ik ook een windows 10 versie heb gedownload. Wanneer ik deze probeer te installeren op de Desktop, gaat deze wel verder maar dan komt de melding "Dit is een 64bit OS versie en werkt niet op dit 32bit systeem".

Ik heb het ook nog op deze manier proberen te installeren. Maar hetzelfde effect. Even de Windows in beeld en dan rebooten.

Resume: Volgens mij moet een windows 10 32 bit nog wel op de desktop kunnen werken of niet? Of kan dit niet gaan werken?

Nico

Bij de eerste kun je geen verse install naast de w7 installeren alleen na een upgrade van die w7, maar waarom je dat zou willen ontgaat mij.

Je hebt een 32 bit versie om een 32 bit versie w7/w8.1 te upgraden en een 64 bit voor 64 bit, wat je nu gebruikt bij wat is onduidelijk.

Kan ik geen multiboot systeem maken met W7 en W10 naast elkaar? Dat moet volgens mij gewoon kunnen. Als ik daar op google dan kom ik niet tegen dat het niet mogelijk is om een multibootW7/W10 te maken. Ik wil graag een W7 en W10 naast elkaar hebben om websites te kunnen testen. En ik wil graag op deze desktop eerst voor elkaar hebben voordat ik het op mijn laptop doe want dit is mijn primaire systeem.

Ik heb even als test een windows 10 home 64bit op de desktop DVD speler gehad om te kijken wat er dan zou gebeuren. Maar deze komt tot de conclusie dat het 'maar' een 32 bit systeem is en dat dit OS niet op mijn desktop geïnstalleerd kan worden. Maar de desktop gaat niet rebooten.

Mijn laptop is nl. wel een 64bit systeem. Maar zoals gezegd wil ik eerst proberen mijn desktop multiboot te maken voordat ik mijn laptop ook multiboot probeer te maken.

Nico

Laatst bewerkt:
Je zult toch eerst moeten upgraden en weer terug zetten naar w7 of je dient w10 eerst te kopen.
En een dualboot is gewoon mogelijk.

Geef de weblink van Speccy voor de desktop, zie m'n sig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan