Opgelost Windows 10 probleem met geheugen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Ik denk dat er met het geheugen weinig mis is. Controleer onder Taakbeheer.
Uberhaupt de juiste hardware?

Win-toets+R = Uitvoeren > typ:
C:\Windows\System32\MdSched.exe

Wacht eerst memtest86 af, nu pass 5 zonder errors.

Nu 3uur en 15minuten geen errors. Hoelang moet ik nog wachten? Hele nacht. Scherm kan ik niet uitzetten. Brand het dan niet in?

Na pass 8 heb ik 0 errors met intern geheugen. Dus ben ik gestopt. Ik begrijp al die blue screens alleen niet die ik daarvoor had.

Nu testen met 4gb module erbij.

Ja, dat is voor jou allemaal gokwerk en er zit geen systeem in. In dergelijke gevallen breng je de laptop weg naar een computerzaak die de problemen/hardware kunnen analyseren. Wellicht onderzoekskosten maar dan weet je mogelijk hoe en wat. Anders is het einde laptop. Onbetrouwbaar spul kost uren en uren werken en krijg je toch niet weer goed werkend!

Helaas zijn er niet echt hardwarematige testen uit te voeren op computeronderdelen. Zo zijn die dingen niet gebouwd. In een computerzaak kun je dus niet veel meer doen dan hetgeen wij hier ook al uitproberen. Onderdelen swappen en kijken of het probleem verdwijnt.

Ik neem aan dat een computershop/reparatie/winkel waar honderden laptops binnenkomen tot een beter oordeel komen. Gezien de inhoud van post 1 en 3 en de verdere ontwikkelingen geloof ik niet in een positief eindresultaat. Maar goed, als mensen willen blijven prutsen is mij prima. Deed ik vroeger ook.

Ik neem aan dat mensen hier veel van computers weten. Mijn laptop werkt gewoon. Dus hoe kan dat na al die problemen met BSOD. Werkelijk vreemd hoe het kan dat mijn laptop nu wel werkt. Of kan het zo maar zijn dat ie crashed. Geen problemen met geheugen na testen blijkt. Doe nu een volledige virus scan.

Lees nou zelf je eigen post 1 en 3 nog eens. Daar werkt de laptop en dan ga je aan de slag en werkt de laptop niet meer. En alles wat je zegt is niet concreet ondersteund door specifieke errors/foutmeldingen/screenshots. Zoals LP schrijft kun je nog kijken in Event Viewer maar daar moet je verstand van hebben om de fouten te herkennen, te kunnen vertalen naar het betreffende component.

Die BSOD's heb ik al uitgelegd. RogerS geeft ook een duidelijke toelichting op de materie dus ik begrijp niet waar je nu naar toe wilt. Er zijn op de hele wereld miljarden problemen met laptops, pc's e.d. en dat is software- of hardwarematig en niet alles is altijd even simpel en direct en logisch te verklaren en op te lossen. Uit hoeveel componenten bestaat een laptop?

En als hardware oud is dan kunnen er meer problemen ontstaan.

Mijn simpele vraag was waarom zoveel BSOD. Nu tot op heden werkt alles goed.

Kan het iets te maken hebben met statische electriciteit, dat nu weg is. Of is dat onzin?

Heb geen verstand van een Event Viewer en dan te zeggen welk component de oorzaak zou kunnen zijn.

Is Ccleaner iets voor updaten drivers, betaalde software. Omdat ik hier hoor dat oude drivers de oorzaak kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Niet doen, kijk via apparaatbeheer welk merk en type de hardware is en haal de driver op bij die fabrikant.
Kan ook met Speccy, zie m'n sig.
Geen driver updater gebruiken.

Kan dat ook met een 13jaar oude laptop? Misschien een voordehand liggende vraag. Dat daarvoor geen nieuwe updates meer zijn en het allang gestopt is.

Ik denk toch probleem met geheugenslot of statisch geheugen of statisch probleem laptop. Want opnieuw windows 10 erop gezet zonder problemen, ook updates gingen met gemak erop.

Ik gooi niet snel iets weg, ook al is het 13jr oud.

Kan iemand nog reageren op bovenstaand bericht. Laptop werkt overigens nog steeds.

Kan iemand nog reageren op het feit dat het een statisch electriciteits probleem geweest kan zijn?

Statische electriciteit blijft niet lang aanwezig. Dus als je een geheugenmodule in de laptop steekt zou deze geladen kunnen zijn. Echter op het moment dat deze contact maakt is die lading gegarandeerd weer weg.

Blijf erbij dat er waarschijnlijk iets mis is met het geheugen of moederbord. Wat precies geen idee. Maar voor nu werkt het. Dus vooral zo laten en niet meer aankomen.

Terug
Bovenaan Onderaan