Windows 10 schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
109
Hallo,

Na een hele dag ploeteren, ben ik bang dat ik toch een beroep op jullie moet doen. Waarschijnlijk mis ik net de laatste stap, maar het lukt mij niet om mijn pc helemaal kaal te maken met een verse windows 10 install.

Ik heb een Desktop HP Pavillion en die wil ik eigenlijk helemaal schoon maken. Oorspronkelijk stond op deze pc windows vista en dat is met systeemherstel destijds een heel gedoe geweest. Dus die wil ik niet gebruiken. Ik heb hier een Windows 10 install file (ISO) en deze heb ik op DVD gebrand in de de cd rom gedaan. In de bios aangegeven dat hij eerst de dvd moest kijken bij opstarten, maar hij blijft wel heel even knipperen bij opstarten, maar daarna gaat hij gewoon de oude (windows 7) opstarten.

Er hoeft niets bewaarde te blijven op de desktop, hoe schoner hoe beter. Kan ik ook de nieuwe windows 10 erop zetten als hij al als windows 7 is gestart of wat is de handigste manier om Windows erop te krijgen. ZOu het bijvoorbeeld kunnen om de inhoud van het iso bestand (waarin de .exe zit) te branden en die te gebruiken.

Ik hoop dat mijn verhaal helder is en of iemand een suggestie (oplossing) heeft.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Gr. Erik
 
HOE heb je die op DVD gebrand? Ik zou vermoeden dat je nu een data-DVD hebt ipv. een opstartbare, oftewel: Als je de DVD bij een werkende computer erin doet, dan zie je het .ISO bestand staan op de DVD ipv. de opstartbare programma's en mappen van de W10 installatie.

Je kunt (bijv.) ImgBurn gebruiken, optie "Write image file to disc" om het .ISO bestand daarin te openen (klik op het vergrootglas in het Source gedeelte) en dan te branden naar DVD.
PS: Bij de installatie van ImgBurn kan wat adware mee-geïnstalleerd worden, dus kijk goed wat je tijdens de installatie toestaat om te installeren. Als het je verder niets meer uitmaakt omdat je toch je huidige Windows en programmatuur van je laptop/pc gaat verwijderen, dan maakt dat natuurlijk niets (meer) uit. :p

Tijs.
 
Je kunt een upgrade van W7 naar W10 alleen in windows zelf doen, bij een oem kan het ook niet anders, erna kun je pas een schone installatie uitvoeren.

Heb je een retail versie van W7 dan kun je die key gebruiken bij een schone installatie, dien je wel de laatste W10 build te hebben.

ISO als image branden of met Rufus op een stick zetten.
 
Dank voor je antwoord, dat zou idd het geval kunnen zijn. Ik heb nu met nero een image gebrand eens kijken of dat verschil geeft.

Super, het probleem zat dus gewoon in dat ik een gegevens DVD had gebrand en geen image. Dank jullie wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan