windows 10 start heel langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent met de verkeerde dingen bezig, helemaal niet belangrijk die sevices om de boel te versnellen.
Je doet niets aan die opstartitems dus.
Zou zeggen, succes verder ermee.
 
Services kunnen verdwijnen als je programma's deinstalleert. Normaal kan je verder volstaan met services bij Services en Eigenschappen te stoppen en Automatisch starten uit te schakelen. Inderdaad blijft Selectief opstarten de enige optie wanneer je iets uitzondert.

In Taakplanner zie je duidelijk dat je verstrikt raakt in updates. Ik heb aangeraden om onnodige en ongewenste programma's die je kan onderscheiden te stoppen van op te starten en met name updaters omdat die slecht geschreven zijn en de systeembronnen vaak niet vrijgeven. Ook indexeerders zoals misschien een cloud backup service en Windows Search service die constant de harde schijf indexeert zijn belastend en kunnen tot pauzes leiden. Indexeren (ook de Windows Search service) en sommige virus scanners die scannen op de achtergrond, zijn gewoon niet voor iedereen.

Kilchwobigh wordt op Internet alleen genoemd als malware en dan betreft dit ook nog een advertentie programma wat steeds updates zoekt. Ik zou gewoon het risico nemen en dat verwijderen. Zie ook: https://www.exterminate-it.com/malpedia/file/kilchwobigh update

Als je adviezen niet opvolgt en er geen tijd in steekt dan duurt het oplossen van de problemen super lang en kan je de computer haast nergens anders voor gebruiken. Zeg ik maar. De computer alles laten installeren heeft altijd tot onbruikbare snelheid geleid en deze configuratie is volgens mij verwaarloosd.

Graag zou ik daarom weten wat voor computer het is. Als Windows 10 (32 of 64 bits) er niet op kan draaien dan is het advies namelijk meteen opnieuw beginnen. Belangrijk zijn hierbij een eventueel UEFI BIOS versie en voor de snelheid van de computer in belangrijke mate of de grafische driver werkt (zie Apparaatbeheer en het kleine pictogram bij uitgeklapt de Grafische adapters). Bekijk alle pictogrammen en let op kruizen en uitroeptekens.
 
Ik denk dat ik wat verdwaald ben in alle aanwijzingen die ik overal lees. Het is voor mij geen simpele materie en ik ben sowieso dankbaar voor al het mee denken. Maar het hoofd is nu wat vol :)

Ik ga komende dagen opnieuw aan de slag met jullie aanwijzingen.

Wat betreft het systeem, zie hieronder een printscreen. Ik heb tot nu toe Windows 10 zonder problemen gedraaid.

systeem.png

dank opnieuw en groet.

montein
 
Dell Inspiron 3521 waarschijnlijk.
Deze computer heeft drivers voor alleen 64 bits Windows versies. Dat kan je eventueel controleren bij Configuratiescherm > Systeem. Toch, zelfs als je keurig 64 bits Windows 10 hebt, is het laatste hiermee nog niet gezegd want op de volgende pagina kan je vinden dat deze laptop niet is getest op de laatste grote updates van Windows 10 De april en de oktober Windows update. Er kunnen dus geen nieuwe drivers zijn en deze komen ook niet meer. Niet alleen verandert Microsoft Windows nu ingrijpender als destijds met versie '95 '98 ME enzovoort maar hoe weet je dan dat je in de toekomst kunt blijven werken met een up to date Windows 10 versie? Als je updates terug wilt draaien zal je moeten weten dat dit betekent dat deze opnieuw worden aangeboden als verplicht te accepteren en dat er kunstgrepen nodig zijn om bij een versie van voor oktober of april te blijven.

https://www.dell.com/support/articl...ersies-van-windows-10?lang=nl#Inspiron-NB-SCU

Het is een i3 instapmodel laptop computer met Intel video chipset, die geschikt is voor kantoor toepassingen. Met dat je het deze niet te moeilijk moet maken door er toeters en bellen aan te hangen ben je daarom echt op het goede pad gezet. Heb je daar nu echt wel voldoende vrije schijfruimte op?

Succes met het vervolg. Alfred 2
 
Het is inderdaad de Dell Inspiron.

Met circa 90 gig aan vrije ruimte.

Ik ben momenteel bezig om al jullie opmerkingen te verwerken, maar het gaat langzaam omdat de computer zo langzaam opstart.

Ik heb qua opstarten al heel veel uitgeschakeld. De volgende stap is nog meer onnodige programma's te verwijderen. En daarna goed kijken welke programma's proberen up te daten.

Ik weet natuurlijk dat ik over 1 a 2 jaar een nieuwe laptop aan moet schaffen. Is het een idee om Windows Update tot die tijd uit te schakelen?

groet,


Montein
 
PS Ik zit nu uitgebreid die taakplanner te bestuderen en zie inderdaad 111 actieve taken staan.

Ik begrijp dat dit o.a. de vertraging bij het opstarten veroorzaakt. Kan ik die taken niet gewoon uitzetten?

Ik heb verder al behoorlijk wat verwijderd qua programma's en opstarten is bijna leeg / nihil.

PS 2 @Alfred... Wat heb ik precies genegeerd / verwaarloosd? Voor de lessen naar de toekomst :)
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling:

opnieuw opgestart nadat ik veel oude software verwijderd heb. Er zit wel enige vooruitgang maar opstarten nog steeds langzaam. Ik zie ook nog steeds 107 taken staan taakplanner.
 
Inmiddels gaat het opstarten weer redelijk soepel. Ik denk vanwege de aanpassingen gedaan nav de opmerkingen die hier geplaatst zijn. Ook heeft het denk ik geholpen dat er inmiddels vele schone afsluit en opstart momenten zijn geweest.

Dank voor alle hulp!

montein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan