Windows 10 Startscherm blijft herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartmartt

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2015
Sinds gisteren heb ik Windows 10 op mijn laptop geïnstalleerd. Nu heb ik het, maar werkt het niet.
Ik heb een vermoeden dat tijdens de installatie mijn laptop leeg is geraakt en daarom Windows 10 half op mijn PC zit.
Op het moment kan ik mn laptop wel opstarten maar de balk onderaan het scherm blijft laden. Daarnaast kan ik niks bedienen op het hoofdscherm. Ik kan mijn muis wel besturen, maar nergens op klikken. Daarnaast gaat het hoofdscherm om de 2 seconden eventjes zwart en daarna wordt het hoofdscherm opnieuw geladen. Ik zit nu wel op internet op deze computer door via taakbeheer naar deze computer en toen naar Chrome gegaan.

Ik denk dat ik Windows moet verwijderen, maar ik kan dus eigenlijk alleen bij 'deze computer' en taakbeheer. Daarom heb ik geen idee hoe dat moet.

Heeft iemand advies voor mij? Ik heb mijn laptop heel snel weer nodig, omdat ik over 2 dagen een half jaar in Zweden ga wonen en studeren.

Ik heb geen idee. Ik heb gister gewoon op die App geklikt Upgedate en gaan slapen. Toen ik wakker werd was mijn laptop leeg, toen ik hem aandeed ging ie eerst heel lang laden en daarna is deze ellende gekomen.

Ik heb een Lenovo G500. Normaal gesproken kijk ik altijd bij PC en dan eigenschappen dit soort vragen, maar nu kan ik al die functies dus niet gebruiken, dus weet dan ook niet een antwoord op die vragen. Sorry dat ik zo weinig info kan geven.

Je zult een schone installatie van Windows moeten doen omdat de upgrade half is gelukt. Het feit dat het 'hoofdscherm' (explorer.exe) elke 2 seconde refresht is omdat deze crasht.

Heb je nog een recovery-partitie/DVD? Dan is dit het juiste moment om deze te gebruiken. Mocht je deze niet hebben, kun je zelf een Windows 8.1 USB-stick maken met dit Microsoft tooltje: klikkerdeklik! Maak de USB, start van deze op, installeer Windows en vervolgens de juiste drivers. Deze vind je hier: klikkerdeklik! Windows zal automatisch activeren als je de laptop met het internet verbindt. Je hoeft geen product code bij de hand te hebben. Dit is alleen zo als je Windows installeert in UEFI-modus (wat ik aanraad).

Na de instructies van Bassie9 en het erinstoppen van de dvd/usb kan je de volgende tutorial volgen om het systeem weer op orde te krijgen: http://mi-soft.nl/tutorial.php?tut=win8install

Of de upgrade naar Windows 10 nogmaals uitgevoerd moet worden? Het kan geen kwaad, zeker niet als u het systeem zelf weer op orde kunt brengen met de gegeven oplossingen hierzo.

Veel succes ermee :thumb:

indien je toch een product code nodig hebt, er staat er een op de onderkant van jouw laptop. Een blauw-groen schijnende sticker met vijf segmenten op, geschijden door lijntjes. De segmenten bestaan elk uit een 5 tal grote letters/cijfers.

Voorbeeld:

4D8DG-5F4D7-F48R7-F5F48-R5F48 (Geen echte code ;))

Bedankt voor de hulp allemaal. Ik heb via het tooltje Windows 8.1 op een USB gezet. Wanneer ik daarna mn laptop opstartte, zag ik alleen het allereerste scherm met 'Lenovo' opnieuw en opnieuw laden. Omdat ik ergens las dat het misschien aan de USB stick kan liggen heb ik nu een andere gebruikt, maar nu start mijn laptop gewoon op, alsof er helemaal geen USB inzit. Ik heb ook een tooltje gedownload waarmee je kan zien of je USB geschikt is voor booting vanaf USB en dat tooltje gaf aan dat het wel kon. Is er iets waar ik wellicht overheen kijk?

indien je toch een product code nodig hebt, er staat er een op de onderkant van jouw laptop. Een blauw-groen schijnende sticker met vijf segmenten op, geschijden door lijntjes. De segmenten bestaan elk uit een 5 tal grote letters/cijfers.

Voorbeeld:

4D8DG-5F4D7-F48R7-F5F48-R5F48 (Geen echte code ;))

Dit is niet altijd zo, zeker niet bij oem laptops want daar zit meestal je code ingebakken in je bios, dus heb je meestal geen productkey nodig ;)

Bedankt voor de hulp allemaal. Ik heb via het tooltje Windows 8.1 op een USB gezet. Wanneer ik daarna mn laptop opstartte, zag ik alleen het allereerste scherm met 'Lenovo' opnieuw en opnieuw laden. Omdat ik ergens las dat het misschien aan de USB stick kan liggen heb ik nu een andere gebruikt, maar nu start mijn laptop gewoon op, alsof er helemaal geen USB inzit. Ik heb ook een tooltje gedownload waarmee je kan zien of je USB geschikt is voor booting vanaf USB en dat tooltje gaf aan dat het wel kon. Is er iets waar ik wellicht overheen kijk?

Er moet vaak een toets ingedrukt worden tijdens het starten.(dat geeft de windows dvd zelf ook aan)

Als dat niet zo is dan klopt de boot order niet. Dit is meestal op te lossen door naar het boot menu te gaan (f8, f10, f12, esc).
Mocht dat niet baten even via f2 of DEL naar de bios en daar boot order zoeken.

Mocht dit allemaal niet lukken dan kan het zijn dat de laptop voor zien is van een speciaal "Assist" (o.i.d) opstartknopje, dan zal die gebruikt moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan