windows 10 stottering elke paar seconden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort een andere build en nu heb ik last van pc stottering. Ik merk het als ik met mijn muis op en neer gaat dat hij dan stottert en ook met video's kijken. Zelfs met typen merk ik dat het af en toe stottert.

Mijn pc nu:
Amd ryzen 5 1600
Asus prime x370-pro
8ddr 4 geheugen (komt 16gb ddr 4 morgen)
corsair 750 watt voeding
1x asus r9 290 oc
1x asus rog strix rx 480 gaming

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om van de stottering af te zijn? Momenteel gebruik ik displayport en zit mijn beeldscherm aangesloten op mijn oude videokaart (r9 290).

Met vriendelijke groet,

Tim

Ik zou denken aan het installeren van de chipset drivers van het moederbord en (vooral) het installeren van de juiste driver voor je grafische kaart.
Jammer dat je daar niets over schrijft, dus voor hetzelfde geld heb je dat al gedaan... :rolleyes:

Tijs.

Ik zou denken aan het installeren van de chipset drivers van het moederbord en (vooral) het installeren van de juiste driver voor je grafische kaart.
Jammer dat je daar niets over schrijft, dus voor hetzelfde geld heb je dat al gedaan... :rolleyes:

Tijs.

Al mijn videokaarten zijn up to date, hetzelfde geld voor mijn moederbord.

Ik merk nu dat als ik niet aan het minen ben de stottering weggaat dus op de en of andere manier komt het door het minen.

Uh... de uitdrukking "minen" kan 2 dingen betekenen:
a. Het minen naar Bitcoins (of vergelijkbare crypto-currency)
b. Minecraft spelen

Dus, welke van de 2 is het?

Tijs.

Uh... de uitdrukking "minen" kan 2 dingen betekenen:
a. Het minen naar Bitcoins (of vergelijkbare crypto-currency)
b. Minecraft spelen

Dus, welke van de 2 is het?

Tijs.

Excuses haha, ik ben momenteel bitcoins aan het minen

Ik gok A, anders zei hij wel Minecraften. En minen zelf is behoorlijk belastend voor een computer.

*kuch* inderdaad is het minen van bitcoins een intensieve bezigheid voor de computer, of dat nou op de CPU of op de grafische kaart gebeurt.
Uiteraard is de tip van Lange Pier nog interessant, maar het lijkt me dat we nu (in dat Bitcoin minen) de oorzaak gevonden hebben van de stotteringen... :D

Tijs.

Ik gok A, anders zei hij wel Minecraften. En minen zelf is behoorlijk belastend voor een computer.

Ik merk het ja! Nou heb ik nog een vraag, mijn rx 480 draait standaard op 1250 ghz echter zie ik via msi afterburner dat hij constant rond de 1000 mhz zit? ik heb het ingesteld op 1350 mhz core clock (normaal 1200) en 2150 memory clock (normaal 2000) echter gaat hij maar niet naar die hoeveelheden toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan