Windows 10 systeem crashed regelmatig bij het aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0177

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Hoi,

Ik draai al een aardige tijd Windows 10, inclusief alle losse updates, en de laatste grote update. Het systeem slaat alleen regelmatig helemaal vast bij het aanmeldscherm, maar ook regelmatig na het aanmelden. Er is echt geen activiteit meer, echter de hardware lijkt niks te mankeren. Het is namelijk niet altijd dat dit probleem zich voordoet, nu kan ik bijvoorbeeld weer uren zonder problemen alles gebruiken.

Het vreemde is dat ik dit probleem al een keer eerder heb gehad, echter leek dit opeens weer opgelost te zijn, dit was rond de grote update.

Ik zal even wat basis informatie geven over het systeem:

Ik heb de hardware ook uitgebreid getest met PassMark BurnInTest Pro en hier kwamen geen defecten uit.

Ik heb ook met het pakket van AVG PC TuneUp de uitgebreide Disk Doctor losgelaten op beide schijven, hier kwamen ook geen defecten uit. Tevens heb ik ook geprobeerd om via het ingebouwde troubleshout menu van Windows 10 zelf, de fouten te laten corrigeren, echter hier gaf hij ook aan dat er geen defecten zijn.

Ik heb deze pc al een keer eerder helemaal leeg getrokken en clean install Windows 10 Enterprise er opnieuw opgezet, echter dit was dus des tijds ook niet de oplossing.

Ik zie eigenlijk door het bos de bomen niet meer, en dan doel ik op de vele zelfde problemen en eventuele aangegeven oplossingen.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, zodat ik weer kan genieten van van dit fijne systeem i.p.v. ergeren.

Alvast bedankt voor het meedenken en de eventuele oplossingen.

Met vriendelijke groet,

gast0177

Laatst bewerkt:
Beste Lange Pier,

Bedankt voor je reactie. Dit was ik nog vergeten te vermelden, hier heb ik inderdaad ook gekeken voor mogelijke aanwijzingen en/of oplossingen.

Zie onderstaande uitkomst van de Kritieke foutmelding waar hij elke keer op blijft hangen. De reden waarom je deze nu enkel éénmaal ziet staan komt door een schoning van CCleaner.

Schermopname (18).jpg

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

De rest van de meldingen betreft:

De Contact Data_15354a-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 10000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.
De Host synchroniseren_15354a-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 10000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.
De User Data Access_15354a-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 10000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.
De User Data Storage_15354a-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 10000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
De vorige afsluiting van het systeem om 00:27:46 op ‎21-‎1-‎2016 is onverwacht gebeurd.
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het systeem bleef zojuist weer hangen bij het aanmeldscherm. De volgende melding komt nu voor de tweede keer voorbij vanuit de logboeken.

Bekijk bijlage 257999

Ik gebruik inderdaad wel de tool O&O ShutUp10 die de nodige aanpassing in de privacy instellingen maakt.

Bijgevoegd de instellingen:

O&O.PNG
O&O-2.PNG

Mvg,

gast0177

Het systeem bleef zojuist weer hangen bij het aanmeldscherm. De volgende melding komt nu voor de tweede keer voorbij vanuit de logboeken.

Logboek.PNG

Na een reboot werkt het systeem weer helemaal volledig zonder problemen.

Helaas kwam er vandaag ook een daadwerkelijk blauw scherm bij, ik heb deze ook opgezocht in het logboek.

Fout1.PNG
Fout2.PNG

De melding suggereert dat de CPU mogelijk defect is, echter dit is de eerste keer dat ik deze melding krijg en ik heb ook nog geen andere vreemde defecten gemerkt. Alleen gebeurd het ook wel eens met het blijven hangen dat je alleen maar één kleur over het hele scherm krijgt, je kan dan helemaal niks en soms veranderd de kleur van blauw naar roze.

Wie heeft er suggesties om dit verhelpen?:rolleyes:

Alvast bedankt voor het meedenken:thumb:

Download WhoCrashed
Post het log in je reactie.

Bedankt voor je reactie dorado. Hierbij de log van WhoCrashed:

Crashed1.PNG
Crashed2.PNG

Ik hoop dat jullie hier wijs uit worden. Wat zijn nog eventuele andere mogelijkheden?

Loop al je stuurprogramma's nog eens na bij je computerfabrikant.
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • [*] List last 10 Event Viewer Errors
    [*] List Installed Programs
    [*] List Devices (Only Problems)
    [*] List Users, Partitions and Memory size
    [*] List Minidump Files
    [*] List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Beste dorado,

Zeer bedankt voor het meedenken voor een oplossing. Hierbij de gevraagde log van MiniToolBox:

Bekijk bijlage MTB.txt

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: lodctr /r

Wacht tot je deze melding krijgt:
Info: Prestatiemeteriteminstelling is opnieuw gemaakt met back-uparchief van systeem

Combineer [windowstoets] & r → typ: msconfig
Klik op tabblad Computer OpstartenGeavanceerde opties
Vink: Aantal processors uit

Herstart en post een nieuw Minitoolbox log

@gast0177

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op bericht" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige reactie reageert en niet de "quoteknop".
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Doe het volgende:
Check in Configuratiescherm -> Software of [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl welke versie van Microsoft Visual C++ geïnstalleerd zijn.

Download:
Microsoft Visual C++ 2005(x86) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2005(x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2013 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2015 (x86 and x64) Redistributable Package

Laatste ondersteunde Visual C++ downloads

(Hernoem vervolgens de gedownloade bestanden door er 2005, 2008 en 2010 achter te zetten, omdat de bestanden dezelfde naam hebben en installeer deze.)
Ter info: Dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan!

Voer foutcontrole uit:

1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

• Start vervolgens opnieuw op
  • Post een nieuw minitoolbox log (ik zie geen whea_logger foutmelding meer in het log(!))
  • Vertel hoe het gaat

Laatst bewerkt:
Hey dorado,

Bedankt voor de tekst en uitleg.

Toch even een vraag, is het echt nodig om al die Microsoft Visual C++ te extra installeren? Ik heb namelijk geen problemen met software die ik niet kan starten of stabiel kan gebruiken.

Ik heb de volgende versies er al opstaan:

Code:
[COLOR="#FF0000"][B]Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.4148
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.6161
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4148
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161
Microsoft Visual C++ 2010  x64 Redistributable - 10.0.40219
Microsoft Visual C++ 2010  x86 Redistributable - 10.0.40219
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.61030[/B][/COLOR]

Helaas blijft hij regelmatig toch nog wel hangen tijdens het opstartscherm of net na het inloggen, ook een beeld met verschillende kleuren.

De aangegeven schijfcontrole heb ik al uitgebreid uitgevoerd met AVG TuneUP (AVG Disk Doctor).

Deze vond op beide schijven C:/ (Windows 10) en D:/ (data) geen problemen.

Gr, gast0177

Wat die Visual C++ betreft: Het log geeft SidebySide problemen aan, welke op te lossen zijn door iedere versie van C++ te installeren. Ik had overigens in je log al gezien dat je die versies geïnstalleerd had.

Maak de Windows logboeken leeg m.b.v. logbookcleaner.bat.
Sla logbookcleaner.bat op je bureaublad op. Rechtsklik logbookcleaner.batAls administrator uitvoeren
Herstart

Post een vers minitoolbox log.

Laatst bewerkt:
Je log ziet er nu stukken beter uit dan de 1ste hoor.
Nog problemen?

Hè dorado,

Ja hij is zeker van opgeknapt, bedankt dan ook voor zover.

De aangegeven eerste problemen blijven echter aanhouden. Maar ik heb erg sterk het vermoeden dat dit echt in Windows 10 zelf zit, één deze dagen komt de grote update als het goed is tevoorschijn. Ik hoop stiekem dat deze alle problemen ontremd het vastlopen verhelpt. Wat zou ik anders nog kunnen doen?

Het systeem slaat alleen regelmatig helemaal vast bij het aanmeldscherm, maar ook regelmatig net na het aanmeldscherm. Er is echt geen activiteit meer, echter de hardware lijkt niks te mankeren. Het is namelijk niet altijd dat dit probleem zich voordoet, nu kan ik bijvoorbeeld weer uren zonder problemen alles gebruiken.

Helaas blijft hij regelmatig toch nog wel hangen tijdens het opstartscherm of net na het inloggen, ook een beeld met verschillende kleuren.

Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube, maar zoals je ziet ben ik dus niet de enigste.

https://www.youtube.com/watch?v=2f-GorXWkoc

Dit probleem komt vaak voor, al is de link van een enige tijd geleden.

Ik heb de aanwijzingen van het filmpje gevolgd, en ook nog een aantal andere dingen. Zoals het verwijderen van de beeldscherm adapter in veilige modes, nieuwe drivers installeren en weer opnieuw opstarten.

De problemen blijven echter aanhouden, met dezelfde meldingen als voorheen.

Ik ga zo een volledige test uitvoeren van ** Memtest86+ V5.01 (27/09/2013)** geïnstalleerd op een USB stick. Deze zal uitgevoerd worden voor Windows opstart.

EDIT:Memtest86 draait ook gewoon netjes zonder problemen.

Mocht er andere mede forum leden nog andere suggesties hebben, verneem ik dit graag. Alvast bedankt:thumb:

Code:
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.10586.0

Image Version: 10.0.10586.0

[==========================100.0%==========================]

Error: 0x800f081f

The source files could not be found.
Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more information on specifying a source location, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077.

The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log

Hierbij de logfile van de DISM: Bekijk bijlage dsim.txt

Wie kan mij helpen met het uitpluizen van deze log? Bedankt alvast.

Hoi Mik Zjegger, bedankt voor het samenvoegen van de berichten. Ik wil deze post graag even opnieuw onder de aandacht brengen omdat ik vastloop.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Informatique, hier komt de pc vandaan. Hun hebben ook geen verklaring voor deze problemen. Ze adviseren om maandag contact op te nemen met Microsoft zelf, nog even een laatste poging hier? Alle tips en ideeën zijn welkom;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan