Windows 10 terug zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barttosde1e

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2016
Hee hallo,
Ik wil windows 10 van mijn computer af halen. Alleen hij staat er op sins windows 10 de lucht in is gegaan. Ik krijg de windows 10 er met geen mogelijk heid af. Kan iemand mij helpen het is een dell studio XPS desktopp.

Alvast bedankt.

had problemen met windows 10, heb via herstel naar fabrieks-instellingen windows 8 er weer op.
moet wel je herstel disk of partitie nog in takt zijn.

Welkom bij de Helpmij!

Hee hallo,
Ik wil windows 10 van mijn computer af halen. Alleen hij staat er op sins windows 10 de lucht in is gegaan. Ik krijg de windows 10 er met geen mogelijk heid af. Kan iemand mij helpen het is een dell studio XPS desktopp.

Alvast bedankt.
Je vertelt alleen niet hoe / wat je tot nu toe hebt geprobeerd. Daarnaar mogen wij raden......?
Het is eigenlijk vrij simpel, zeker bij machines van Dell.
Je checkt even in het bios of opstarten vanaf CD/DVD als 1e optie staat vermeld.
Vervolgens pak je de ooit met de computer meegeleverde CD/DVD van Dell waarop iets staat als systeemdisk (dus NIET de driver CD) en die stop je in de drive, je zet de machine uit, weer aan en vanaf de installatie CD/DVD van Dell wordt de oorspronkelijke Windows weer geïnstalleerd.

Heb je geen systeemdisk van Dell gekregen, dan is de optie zoals perryvg hierboven aangeeft, dé beste methode.
Zoek even op hoe je de fabrieksrecovery start vanaf een uit staande machine. Veelal is dat een toets(combinatie) indrukken bij het aanzetten van de computer en fabrieksherstel kan worden gestart. Welke toets(combinatie) dat is, staat vermeld in de Dell documentatie.

Laatst bewerkt:
als het goed is als je naar configuratie scherm staat zal er ergens rechts boven staat ( windows terug zetten naar windows 8.1/8/7/)
ik kreeg mijn pc met windows 10 maar ik kon het nogsteeds terug zetten naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan