Windows 10 upgraden of schone installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Wat is verstandiger Windows 10 upgraden of schone installatie, wat zijn eventueel de voor- of nadelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij upgraden bestaat grote kans dat jouw systeem ineens met ontelbare ge-installeerden aantal software niet compatibel is en systeem aanpassingen vaak onvermijdelijk zijn ze enz..etc.. ( en zeer veel meer nog ! ) ..

Op andere kant ALS je eigen licentie in je handen hebt je moet dan een systeem voor W10 dat compatibel is kopen, dat kan niet missen dus toch, eigen baas ben je ( bijna eigen baas ! :D ) en bij origineele licentie aankoop krijg je sowieso 64/ en 32 bit van OS versie enz.. wil je nog meer ?? :D

Dat is in zeer kort en grof uitgelegd ..... maar ben 1005% zeker dat je nu veel meer andere commentaar's over zal krijgen ...:D
 
Laatst bewerkt:
nadeel je moet windows 10 kopen.
upgrade voordeel is gratis.
 
@leon61

dan moet je eerst de update uitvoeren en daarna via een hulpmiddel een schone installatie doen.

Niets is zo prettig als een lekker schoon systeem waar je geen onnodige bloatware op hebt staan. Je kunt Windows 10 daarom ook 'schoon' installeren, waarbij je alles verwijdert wat er al op je computer stond. Als je dit gratis wil doen, houd er dan rekening mee dat je alsnog je huidige Windows-installatie moet upgraden om aan een gratis productkey te komen voor Windows 10.
 
Ik heb Windows 10 reeds geupgrade, alles draaid goed, is het nu verstandig om een schone installatie te doen. Zal de machine dan sneller worden en moet ik dan alle te gebruiken programma's opnieuw installeren, na de upgrade was dit niet nodig.
 
Inderdaad, dat is onzin. Tijdens de upgrade maakt MS een snapshot van de hardware configuratie en activeert daarna pas. Als je een schone installatie doet gebeurt dat dus niet en mag je licentie kopen !! Zo worden mensen dus op het verkeerde been gezet.

Dus voor de duielijkheid !! EERST een upgrade en eventueel daarna bij problemen een schone installatie !!
 
Ik heb Windows 10 reeds geupgrade, alles draaid goed, is het nu verstandig om een schone installatie te doen. Zal de machine dan sneller worden en moet ik dan alle te gebruiken programma's opnieuw installeren, na de upgrade was dit niet nodig.

Dus voor de duidelijkheid !! Ik heb eerst een upgrade uitgevoerd en heb dus de lycentie key voor eventueel een schone installatie. Maar wat zijn eventueel de voor en nadelen van een schone installatie.
 
Als je geen problemen hebt zijn er geen noembare voordelen aan een schone installatie.
 
Bedankt Terrarabo, dit was het antwoord waar ik op zat te wachten en waar ik iets mee kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan