Windows 10 usb storing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een vreemde storing wat betreft mijn muis. Er klinkt dan een pingeltje (alsof ik iets op usb aansluit) en dan doet mijn muis het niet. Na een paar seconden komt het pingeltje alsof ik de usb weer uit zet en dan doet de muis het weer. Ik heb er al enige tijd last van maar het was wel vervelend maar nog niet storend. Nu is het soms wel elke paar minuten en is het heel storend...

Ook komt mijn verkenner (snelle toegang) in beeld als ik de pc opstart.

Via microsoft kom ik er niet uit, dus vraag ik hier om hulp.

Vriendelijke groet,

Mootje

En heb je al de logs gecheckt?
Ook is het handig om bij je Apparaatbeheer te kijken welk apparaat dat is.

Hallo

Eens een andere u.s.b. muis proberen als test ....

Kan een vervuilde connector zijn , of onderbreking draadje muis , meestal te herkennen als een "knik" in de draad.

Peter

Kijk ook eens bij de geavanceerde energie instellingen voor de USB poorten als een andere muis hetzelfde doet.

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga die instellingen bekijken en van het weekend een nieuwe muis proberen.

Hartelijk dank voor de tips! Ik had geen breukje of iets dergelijks gezien aan de draad van de muis, dus had ik daar nog niet aan gedacht. En ik had een usb hubje aangesloten en dacht dat het misschien daar aan lag. Daar lag het dus niet aan. Maar een nieuwe muis bleek inderdaad dé oplossing te zijn! Nou is een muis niet echt heel duur, maar ik kon deze pas vorig weeend aanschaffen. APK voor 2 katten (je weet wel, algemene check-up en jaarlijkse inenting) en een nieuwe bril (voor mij hoor, niet voor de katten) :P hadden natuurlijk voorrang.

Maar met die nieuwe muis werkt (bijna) alles weer prima.

Feit blijft wel dat als ik de pc opstart, mijn windows verkenner ook opstart. Op het blad "snelle toegang". Niet echt een groot probleem maar wel een beetje irritant.

Maar dankzij jullie tips is Mootje weer (ietsje) relaxter!

thank-you-thanks.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan