Windows 10 (Videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
162
Sinds ik Windows 10 heb, wil de computer niet goed afsluiten. De computer blijft hangen in 'Afsluiten' en krijg na een tijdje de volgende foutmelding: Driver_power_state_failure. Ik heb daar al op gegoogled en als het goed is heeft het met mijn videokaart te maken. Ik heb al gekeken op de site van AMD of er een update was voor mijn videokaart nu ik Windows 10 heb, maar nee. (Had ook al de auto detect utility gedownload, en daar kwam ook niks uit)
Ik heb dus Windows 10 met een Mobility Radeon HD 3650 videokaart.

Wat kan ik nog meer doen om van die foutmelding af te komen?
(Weet niet zeker of ik mijn vraag in het 'juiste sub-forum heb geplaatst)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het volgende proberen:
download eerst de meest recente driver voor deze kaart van de site van AMD en zet deze uitgepakt op een usb-stick.
Verwijder vervolgens deze kaart ( video-adapter ) uit Apparaatbeheer ( ook de stuurprogramma's als daarom gevraagd wordt ) en start vervolgens de pc opnieuw op.
Tijdens het opstarten zal Windows de kaart als "nieuwe hardware" detecteren en deze opnieuw installeren.
Herstart nogmaals en kijk of het probleem hiermee is opgelost?
 
Re

En wat als ik geen beeld heb, als ik de video-adapter heb verwijderd uit Apparaatbeheer en de stuurprogramma's heb verwijderd? (Na het opnieuw opstarten)
 
Hoi,
Slecht nieuws voor jou, AMD gaat videokaarten van Radeon HD 4200 en lager niet bijwerken voor windows 10 ( schijnt technisch niet te kunnen).
Je zit vast aan de Microsoft basic display driver.
Ik werk weer gewoon met windows 7.

Groet Peter
 
Ik heb dit met een HP G62 b60sd laptop gehad, kreeg melding dat mijn laptop geschikt was. Netjes update geïnstalleerd en vervolgens alleen Microsoft basic display driver gecontroleerd wel drivers voor de HD 5470 niet voor de HD 4250.
Ik ben weer terug gegaan naar windows 7 (clean install).

Vervolgens heel geklier om de update naar windows 10 te verhinderen, bleek onder water gewoon zonder melding of bevestiging te proberen de update naar windows 10 te installeren.Ook bij verbergen van diverse updates, bleven aantal dirs met GWX gewoon actief. Ik ben er eindelijk van af.
 
Wat raden jullie me nou aan dan?
Zou graag deze melding: Driver_power_state_failure te voorkomen.
 
tja, of je accepteert de foutmelding, of je gaat terug naar windows 7 of 8.
Dat is een keuze die je zelf moet maken. De foutmelding zal niet verdwijnen omdat er geen drivers voor windows 10 komen.

Groetjes Peter
 
Gezien de bulk aan problemen met Windows 10 lijkt me terug naar Win 7 of Win 8 de meest verstandige route. Let wel, dit kan slecht tot 1 maand vanaf het moment dat je de update gedraaid hebt. Daarna zal MS de bestanden van je systeem verwijderen die een teruggang mogelijk moeten maken.
Suc6 met je afwegingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan