Windows 10, wanneer

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Beste leden,

Weet iemand hier een antwoord op mijn vraag, wanneer wordt Windows 10 aangeboden?
29 juli zou die beschikbaar zijn en je hoeft alleen maar te wachten op een berichtje.

Niels

29 Juli begint Mirosoft inderdaad met de uitrol. Dat wil echter niet zeggen dat het dan ook meteen voor iedereen beschikbaar is.

Dat snap ik, maar vanaf dan verwacht je wel een datum te horen te krijgen wanneer je hem ongeveer mag verwachten, vandaar dat ik het hier vraag ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft heeft in haar blog bekend gemaakt dat Windows Insiders als eerste op 29 juli aan de beurt zijn voor de uitrol van Windows 10. Wanneer het blijkt dat deze uitrol succesvol gaat (en er geen fouten optreden zoals crashende upgrades waardoor mensen hun spullen kwijtraken etc.), zal Microsoft in voorzichtige 'waves' de update verspreiden. Zo'n wave is bijvoorbeeld de eerste dag 500.000 aangemelde pc's, volgende dag 1.000.000 pc's, etc.

Zoals het upgradeprogramma 'Get Windows 10' ook aangeeft, zal Windows 10 uit zichzelf downloaden wanneer je aan de beurt bent. Vervolgens krijg je een melding dat je het kunt installeren.

In de blog wordt niet gesproken over hoe groot deze flows zijn of hoe lang dit duurt. Ik verwacht zelf dat na één week iedereen over Windows 10 zal beschikken die zich aangemeld heeft. Ook verwacht ik dat de USA als eerste aan de beurt zal zijn (na de Insiders). Dus ik verwacht dat Nederland op dag 3 is (1 augustus).

Bron: http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/02/windows-10-preparing-to-upgrade-one-billion-devices/

Laatst bewerkt:
Bedankt Basssie9, hier kan ik wat mee. Dit is misschien het antwoord waar wel meerdere mensen mee zitten en dit is voor mij een duidelijk antwoord!

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn :). Ik heb mijn bericht nog iets aangepast met een link naar de bron. Daar kun je meer lezen (Engels!).

wedden dat hier binnen enkele maanden meerdere topics zullen verschijnen over "hoe win 10" verwijderen ? :)

Hahaha dat zou best wel eens kunnen :P Er verschijnen nu al regelmatig vragen over de release datum ;)

Daarom lijkt het me handig om 'm als eerste maar eens als dualboot te installeren (als dat al mogelijk is...)

Goed nieuws,
Microsoft is al stilletjes Windows 10 aan uit rollen ik heb een verborgen map $Windows.~BT die vandaag is aangemaak en de inhoud is de installatie van Windows 10windows 10.jpg win10.jpg win setup.jpg

Ja ik heb ook die map, maar ik wacht toch op de melding(bang dat er iets mislukt).

de map is 6,16 gb groot.

Laatst bewerkt:
het gaat goed met de win 10 upgrade, op dag 1 heb ik al 3 klanten met problemen :D
oudere hardware die niet meer werkt !

Ik hen geen bericht van Windows gehad maar Windows gisteren van de Microsoftsite gedownload, loopt als een trein!

Heb je geen zin meer in wachten? Dan kan je het veilig forceren door onderstaande stappen. Het heeft mij heel goed geholpen.

Hallo allemaal,

Ik had gisteren precies hetzelfde. Ik kreeg ook te zien in mijn windows-update dat Windows 10 tot 2x mislukt was, steeds met een foutcode 80240020. Dus toen wist ik dat wachten geen zin had, er was iets heel erg mis met de download.

Toen ben ik gaan googlen, het bleek dat ik niet de enige was met dit probleem.

Je kunt deze stappen ook nemen als je de installatie wil forceren en geen zin meer hebt in wachten.

Ik heb het probleem op kunnen lossen door de onderstaande stappen op deze website:

http://www.zdnet.be/tips/170091/zo-kan-jij-de-windows-10-update-vandaag-forceren/

Het werkt echt! Lees de site goed door.

Ik vond het ook best eng om alle bestanden te verwijderen in

C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

maar dat kan je rustig doen. Door deze regel in het zoekveld te plakken kom je er vanzelf. Het is bij mij heel goed gegaan.

Daarna type je in het zoekveld opdrachtprompt. Eerst met de rechtermuisknop op het icoontje op "uitvoeren als administrator" klikken.

In het veld van opdrachtprompt plak je deze regel:

wuauclt.exe /updatenow

Na een tijdje zal het scherm verschijnen met de vraag of je windows 10 wilt upgraden.

Installatie gaat vanzelf maar zal wel ruim anderhalf uur in beslag nemen.

Veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan