Windows 10 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessica1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2022
Beste,
ik heb een klein probleem met me hp laptop gisteren was hij enorm traag en vroeg hij om ge-update te worden. Dit heb ik gedaan maar na de update van Windows viel mijn laptop uit en bleef hij op een zwarte scherm staan. Hij heeft dan een schijfherstel gedaan Nu zet ik hem deze morgen aan en niks werkt op de blauwe geavanceerd herstel scherm. Nu heb ik geprobeerd de laptop terug te zetten via systeem herstel. Terug naar fabrieksinstellingen niks werkt ik krijg telkens een fout code ik heb via de opdrachtpromp geprobeerd de hard disk te vinden maar die wordt niet herkend. Wat kan ik nog meer doen want mijn laatste back up ligt twee maanden terug en ik heb documenten die ik niet kan verliezen op me laptop. Alvast bedankt

Beste,
ik heb een klein probleem met me hp laptop gisteren was hij enorm traag en vroeg hij om ge-update te worden. Dit heb ik gedaan maar na de update van Windows viel mijn laptop uit en bleef hij op een zwarte scherm staan. Hij heeft dan een schijfherstel gedaan Nu zet ik hem deze morgen aan en niks werkt op de blauwe geavanceerd herstel scherm. Nu heb ik geprobeerd de laptop terug te zetten via systeem herstel. Terug naar fabrieksinstellingen niks werkt ik krijg telkens een fout code ik heb via de opdrachtpromp geprobeerd de hard disk te vinden maar die wordt niet herkend. Wat kan ik nog meer doen want mijn laatste back up ligt twee maanden terug en ik heb documenten die ik niet kan verliezen op me laptop. Alvast bedankt

Welke foutcode zie je?

AFA0C838-C1F9-478A-86CE-2AAF2BA2578D.jpg826C70D8-21F6-4C00-B797-E314F59B953E.jpgDF4FD9FF-BD51-4F24-A9A0-138E51F45220.jpg4D5CFFF4-9272-4698-86E2-4470F6FA25B1.jpg
Ik heb diverse foutcodes gehad vandaag boot REC fix boot not found, degene om de foto hierboven
status wait 3 zo wie status wait 2 daarvoor en als ik probeer te herstellen zegt hij dat het niet mogelijk is en terug te gaan naar vorige menu.

Laatst bewerkt:
USBstick is zo besteld.

Hallo
Volgens mij zijn er fysieke defekten op deze harddisk. (defekten magnetische laag platters)

Blijkbaar staat er belangrijke data op.
Met deze info , zou ik op veilig spelen , en de harddisk demonteren , een nieuwe aanschaffen (of een s.s.d.) en w10 hier terug op installeren.
Er wordt geen typenr vermeld van deze laptop , maar tussen de regels door lezende , vermoed ik een al ouder model , met nog een mechanische h.d.d.

Als deze p.c. terug werkt , defekte h.d.d in u.s.b. enclosure monteren , en er cristaldiskinfo eens op loslaten.
Status dient good te zijn --> "caution" of "bad" zijn uiteraard niet o.k. , en slechts bevestiging van eerder vermelde vermoedens.
Datarecuperatie van niet gebackupte data kun je laten uitvoeren door een datarecuperatiebedrijf (duur)
Je kunt ook proberen om deze zelf te recupereren met een van de vele op www te vinden prg's.

Recupereer nooit data op de "defekte" harddisk zelf , maar doe dit op een ander media (u.s.b. stick o.i.d.)
Met de geleverde info , is dit het beste wat ik er van kan maken ......

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , dit laten uitvoeren door een kennis met iets meer technische bagage.
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het laatste wat voorbarig. Waarom zou als het besturingssysteem niet opstart de schijf defect zijn of bestanden (documenten e.d.) beschadigd? De bestanden kunnen denk ik wel toegankelijk zijn als je de schijf los in een dockingstation plaatst.

TS is nieuw en heeft wellicht geen ervaring in het maken van systeemkopieën en databackups. Je kunt nu wel zien hoe belangrijk dat is om je daar een beetje in te verdiepen. Wat ik dan niet begrijp is dat je niet regelmatig even wat kopieën maakt op een USB-stick. Houd bij voorkeur ook besturingssysteem en data gescheiden op een aparte disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan