Opgelost Windows 11 22H2

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo,

Ik zie tot mijn verbazing dat ik geen updates meer heb gehad in Windows 11 sinds 22H2.
Als ik toch updates wil ophalen krijg ik de melding dat mijn Windows niet meer ondersteund word?
Bij meer informatie op de website zie ik van alles staan maar is me helemaal onduidelijk wat er aan de hand is.
Zie ook de bijlage.

groeten
EvertJan

Bijlagen

• Windows 22H2 upate gestopt.jpg
    Windows 22H2 upate gestopt.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 6
Start een command prompt, tik dan WINVER en druk op de Enter toets.
Plaats er hier een schermafdruk van.

Hierbij de gevraagde WINVER

Bijlagen

• winver.jpg
    winver.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 10
Vreemd inderdaad.
Nog niet eerder gezien.
Maar lees dit eens:

@edmoor
Ik heb het artikel gelezen en dat uitgeprobeerd.
Dus Installatie assistent opgehaald en deze opgestart.
Deze staat erop dat je eerst PCHealtCheck draait en daaruit blijkt dat mijn processor niet ondersteund wordt om verder met Windows 11 te kunnen werken en dat hij daarom ook geen updates meer wil ophalen.
Begint erop te lijken dat Microsoft steeds meer aan kartel vorming doet om zodoende de verkoop van laptops op te voeren. Jammer en crimineel?
Zie de screenshot hierbij van de melding.
Helaas niet opgelost maar sluit deze topic wel.
Bedankt voor het meezoeken.

groeten
EvertJan

Bijlagen

• Windows resultaat.png
    Windows resultaat.png
    160 KB · Weergaven: 10
Dat is een heel verhaal en gedoe.
Ik ga het doorlezen en uitproberen.
Bedankt voor de tip.
Ik kom hier op terug.

groeten
EvertJan

Ja dat is zo, ben benieuwd of MS dit weer gaat blokeren, het nieuwste wat ik nu meemaak is dat refurbished laptop geleverd worden met een lopend win 11 en naar een jaar als MS overgaat naar van 22h2 naar 23h2 en nu 24h2 deze laptops iedere keer opnieuw moet worden geinstaleerd met de laatste versie daar de oude niet wordt geupdate.
groetjes iedereen dit is net als een android tel die volgens de fabrikanten een beveiligings update stopt naar +/_ 4 o ff 6 jaar. en meen dan weer een nieuw tablet of telefoon moet aanschaffen.

Hier heb ik een beschrijving in het Nederlands hoe win1 te installeren en/of te upgraden op een pc die niet voldoet volgens MS: http://www.sr-pc-hulp.nl/Windows11upgraderufus.pdf
Ik heb op die manier een oude DEll Vostro, die op geen enkel punt voldoet volgens MS, op Win11 lopen en pas nog geupgrade naar 24H2

Hallo allemaal,
Het duurde even maar het is gelukt volgens de uitleg hierboven van srpchulp.
Bedankt allemaal.

Groeten EvertJan

Terug
Bovenaan Onderaan