Windows 11 aansluiten nieuwe iiyama monitor bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Als ik op een ASUS ZenBook 14 inch OLED (UX5401ZAS-KN016W) een vorige week gekochte iiyama prolite ux2792uhsu aansluit dan krijg ik een BSOD, De DPC Watchdog violation error.
Paar dagen gelden werkte het nog wel.
Ik zie dat Windows heeft uitgebracht de 2024-09 Cumulative Update for Windows 11 Version 23H2 for x64-based Systems (KB5043076).

Verder is qua grafische software nog Intel ARC control geïnstalleerd versie 30.0.101.1660

De vorige Samsung monitor gaf geen problemen.
Ik ben geneigd deze iiyama prolite maar terug te sturen. Wat is wijsheid.

Dank!

aansluit dan krijg ik een BSOD
Staat altijd een 0x00000000 code bij, dien je wel de pc in te stellen dat er niet opnieuw moet worden opgestart bij een systeemfout.
Lijkt me overigens sterk dat het aan die monitor ligt.
Ook kun je in de event viewer kijken.
Geldt ook vooW11.

Hoi @Lange Pier dank je voor antwoorden!
het gaat snel maar volgens mij zit er een 0x00000000 code bij. Hoe stel je in dat er dan niet opnieuw opgestart moet worden??

Beeld blijft trouwens lang zwart en monitor geeft melding "no input"

Ik ga artikel lezen

met bsod viewer zie ik bugcheck code 0x00000133 en ntoskrnl.exe

grafische kaart:
Intel Iris Xe Graphics
driver 30.0.101.1660
2022-03-18 laatste versie maar volgens Intel site (intel-driver-support-assistant pagina) is er geen nieuwere?

na zoeken toch een nieuwere gevonden en die ga ik nu installeren het is de 32.0.101.6078

Nieuwe driver lijkt de oplossing zijn (afkloppen).

Moet wel mijn laptop open hebben staan, want anders is de resolutie van de externe monitor te laag.
En als ik ben ingelogd en monitor dicht klap dan hersteld de resolutie zich.

Die foutcode gaat helemaal niet over de graka driver.......hoe kom je daar op?

ik heb niet uitgebreid onderzoek gedaan maar kwam bij dit topic aan en omdat ik zag dat de driver toch te oud was de nieuwste driver geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan