Windows 11 taakbalk iconen links en actieve taken rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
In win11 heb ik mijn taakbalk zo ingesteld dat de snelkoppelingen naar veelgebruikte programma's links uitgelijnd staan. Alleen als ik een taak open, bv firefox of verkenner, dan komt het taak icoon ergens midden tussen mijn snelkoppeling iconen te staan, ik kan het dan wel naar rechts slepen, maar na een herstart is dit weer hersteld. Kan ik de actieve taken standaard rechts naast de icoontjes openen? Zie onderstaande afbeelding, firefox geopende taak staat nu rechts van de icoontjes, chrome en Deze pc tussen de snelkoppelingen in.
Schermafbeelding 2024-06-04 105857.jpg
en 2de vraag over win11, id het mogelijk om de teksten "kopieren/knippen/plakken" terug te krijgen in verkenner bij rechter muis ipv icoontjes?

Laatst bewerkt:
Niet wat ik zoek helaas. Op de afbeelding zie je met rode lijn openstaande applicaties. Een deel staat tussen mijn snelkoppeling icoontjes in en Firefox staat helemaal rechts van de icoontjes. Eigenlijk wil ik alle open applicaties rechts naast de icoontjes hebben..net zoals bij win10

Windows 10 heeft ook icoontjes die veranderen in geopende applicaties. Een browser krijgt bijvoorbeeld de naam van het actieve tabblad en er kan, bij gebruik als taak, een beschrijving achter staan, zoals "Rekenmachine." Ze gaan niet naar rechts wanneer ze de taak of hun beschrijving tonen maar blijven op hun plaats.

Bij mij was dat niet het geval. Maar kan misschien komen omdat ik het programma classic shell gebruikte. Deze maakte de look en feel naar win xp stijl

Ik heb nog nooit tekst in de Taakbalk gehad. Die instelling zit onder Persoonlijke instellingen.

Gaat niet om de tekst. Gaat om waar de applicatie komt te staan na openen in de taakblak

Ik heb jouw principe nog nooit gezien in W10 Pro die ik heb. Pictogrammen op de taakbalk blijven op dezelfde plaats staan ook als ze geopend zijn. Programma's die geopend zijn en die niet in de taakbalk staan gaan naar rechts. Dus ik kan het niet volgen hoe en wat het bij jou zit.

toch niet helemaal eens met bovenstaande, vandaag gekeken op een andere windows 10 pc (zonder classic shell), open applicaties gewoon netjes naast elkaar RECHTS naast de snelkoppeling iconen. Zo wil ik het dus ook in windows 10 hebben, kan dit?
Knipsel.JPG

Je kunt in W10 ook nog quick launch gebruiken, in W11 is vrijwel niets meer in te stellen.
Zijn wel wat tweak tools maar na een update die je weer alles opnieuw in te stellen.

bedankt, ga dit zeker proberen. Performance van de pc is laatste weken sowieso al wat minder, vooral bij het opstarten, is met update naar win 11 niet verbeterd, ook niet verslechterd gelukkig. Niet helemaal duidelijk waar dit vandaan komt. Als ik na opstarten kijken naar actieve taken zie ik dat de virusscanner het meeste geheugen gebruikt, maar ook niet schokkend. Maar met 32gb geheugen zou dit ook geen probleem mogen zijn lijkt mij

Al met al kun je onder W11 nog een hoop instellen. Moest volstrekt overbodig zijn maar het is niet anders. Dergelijke artikelen zoals in post 10 moesten ook niet nodig zijn. W10 functioneerde prima. Waarom moet alles weer anders!?

Schakel in ieder geval Windows Search uit.
* Windows Search
Schakel Windows Search uit

- Gebruik> WIN + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > services.msc
- Ga naar > Windows Search
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Algemeen
- Opstarttype: > Uitgeschakeld

Windows Search via C:\Windows\System32\services.msc

Laatst bewerkt:
Dat heeft verder geen gevolgen, behalve dat je zoekopdrachten binnen Windows Verkenner iets langer kunnen duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan