Windows 200 prof installatie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobe76

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Ik probeer Windows 2000 proffesional te instaleren, het installeren via diskettes. (of te wel schoon) wil niet lukken, na het formatteren geeft hij een fout melding over iets.
als ik hem upgrade doet hij dat niet en lukt het me gewoon.
De fout melding beschrijft een probleem over een regel in een het TXTSETUP bestand.
Kan iemand me helpen?

kanniet want dat gedeelte heb ik al gehad dan, (na het formatteren begint hij met controleren van de HD en daarna zal hij moeten kopieren van enkele bestanden.) En dat wil dus niet lukken

ik zla uitleggen wat ik bedoel:

-Je plaatst disk 1 en vervolgens 2,3 en 4 er in. (dit gaat goed, geen foutmeldingen)
- je geeft op, op welke partitie je hem wil installeren (gaat goed)
- je kiest hoe je hem wil formatteren. (gaat goed)
- hij formatteerd. (gaat goed)
- Hij controleert de hardeschijf (gaat zo snel da tik niet wee tof hij da tdoet)
- hij kopieeert bestanden(doet het niet want hij geeft een foutmelding over een regel in het TXTSETUP bestand.

>>>hij kopieeert bestanden(doet het niet want hij geeft een foutmelding over een regel in het TXTSETUP bestand.<<<

Wil zeggen dat er een foute TXTSETUP regel in een bestand op een diskette staat die naar de HD is weggeschreven.
Snappie

Of hij ziet de harddisk niet, en kontroleert de ramschijf, wordt de harde schijf wel gezien in de bios? of is het misschien een SATA schijf?

Het zou de naam "TXTSETUP.SIF" moeten zijn en 350 Kb groot. In dit bestand word uitgelezen waar het install. prog. van W2K de betreffende files kan vinden. disk of cd-rom en welke files, etc. etc.

Als dit file corrupt is dan gaat het echt niet werken.
Als je een reserve kopie hebt( die maak je natuurlijk als je van diskettes gaat installeren :rolleyes: ) dan zou ik even een nieuwe kopie maken.

Heb je dit bestand niet meer dan kan ik je dit bestand wel mailen en kopieer je deze op je diskette en dan zou het weer moeten werken.

Laat het maar even weten.

succes

PC animal zei:
Het zou de naam "TXTSETUP.SIF" moeten zijn en 350 Kb groot. In dit bestand word uitgelezen waar het install. prog. van W2K de betreffende files kan vinden. disk of cd-rom en welke files, etc. etc.

Als dit file corrupt is dan gaat het echt niet werken.
Als je een reserve kopie hebt( die maak je natuurlijk als je van diskettes gaat installeren :rolleyes: ) dan zou ik even een nieuwe kopie maken.

Heb je dit bestand niet meer dan kan ik je dit bestand wel mailen en kopieer je deze op je diskette en dan zou het weer moeten werken.

Laat het maar even weten.

succes

het gaat waarschijnlijk om het TXTSETUP(.sif) bestand in de I386 folder. (van de windows 2000 cd) Hij ziet de hardeschijf wel en kom hem wel formateren met het setup. maar na het formateren doet hij het niet. (hij zal dus dan bestanden moeten kopieren.) de bestanden van de diskettes zijn dus dan allang geladen. Maar als je dit bestand dus hebt, hoe moet ik dat dan doen

Even voor de duidelijkheid, als je bestand op je diskette beschadigd is zal hij ook beschadigd naar je HD gekopieerd worden, dan kan je install dit bestand ook niet lezen.
maak niet uit waar dit bestand staat, HD, diskette of CD als het bestand "defect"is blijft het defect (corrupt)

Je hebt een W2K cd zo te lezen, waarom installeer je daar niet van....?

Als je een met diskettes wil installeren dan kan je het beste even bij www.bootdisk.com kijken, daar heb je orginele diskettes.
Daarmee zou het moeten lukken.

succes

BANDIT123 zei:
>>>hij kopieeert bestanden(doet het niet want hij geeft een foutmelding over een regel in het TXTSETUP bestand.<<<

Wil zeggen dat er een foute TXTSETUP regel in een bestand op een diskette staat die naar de HD is weggeschreven.
Snappie

Snappie:confused:
Zie ook @ PC animal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan