Windows 2000: Eigen printertaken via icoon op taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr-tje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2003
Ik werk sinds kort onder Windows 2000 Profesional versie 5.0 build 2195: Service Pack 3. Toen ik nog werkte onder Windows 98 verscheen bij het geven van printopdrachten altijd een icoon op de werkbalk (rechtonder op het scherm). Dit icoontje bleef tijdens het uitvoeren van de printopdracht staan. Dit is handig als je snel een printertaak wilt verwijderen. Je geeft soms onbedoeld een printopdracht voor het gehele document terwijl je alleen een selectie wilt afdrukken. Bovendien weet je wanneer de opdracht gereed is. Ik heb overal gekeken maar ik kan niet vinden hoe je deze functie in kan schakelen (ik ga ervan uit dat dit een functie is). Wie kan mij hiermee helpen.

taakbalk

Met rechts klikken op een leeg stuk in de startbalk, dan ga je op werkbalken staan met de cursor, dan krijg je het deelmenu:

adres
koppelingen
taakbalk
bureaublad
snelstarten
nieuwe werkbalk

Je zet een vinkje voor taakbalk

Re: taakbalk

Geplaatst door kuin047
Met rechts klikken op een leeg stuk in de startbalk, dan ga je op werkbalken staan met de cursor, dan krijg je het deelmenu:

adres
koppelingen
taakbalk
bureaublad
snelstarten
nieuwe werkbalk

Je zet een vinkje voor taakbalk

In het deelmenu dat ik te zien krijg staan alleen de volgende items:

adres
koppelingen
bureaublad
snelstarten
nieuwe werkbalk

Ik had dit al geprobeerd. Ik heb ook via nieuwe werkbalk van alles geprobeerd. Ik krijg het echter niet voor mekaar.
Bedankt voor je reactie.

deze?

De taakbalk verbergen
Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en klik vervolgens op Eigenschappen.
Schakel op het tabblad Taakbalk het selectievakje Taakbalk automatisch verbergen in.
Opmerkingen

U maakt de taakbalk weer zichtbaar door het gebied op het scherm aan te wijzen waar de taakbalk zich bevindt.
U kunt de taakbalk tijdelijk verbergen door de bovenrand naar beneden te slepen. Als u de taakbalk weer zichtbaar wilt maken, sleept u de zichtbare rand naar boven.

Re: deze?

Geplaatst door kuin047
De taakbalk verbergen
Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en klik vervolgens op Eigenschappen.
Schakel op het tabblad Taakbalk het selectievakje Taakbalk automatisch verbergen in.
Opmerkingen

U maakt de taakbalk weer zichtbaar door het gebied op het scherm aan te wijzen waar de taakbalk zich bevindt.
U kunt de taakbalk tijdelijk verbergen door de bovenrand naar beneden te slepen. Als u de taakbalk weer zichtbaar wilt maken, sleept u de zichtbare rand naar boven.

Dit is niet wat ik bedoel (of ik moet het verkeerd begrijpen). Met bovengenoemde instructie verberg ik de complete Taakbalk. Wat ik bedoel is dat er op het moment van het geven van een printopdracht rechtonder in beeld een icoontje van een printer verschijnt. Als je hier op klickt komen de kun je een keuze maken tussen "actieve printers weergeven" of de printertaken van de zojuist aangestuurde printer weergeven.
Bedankt voor je reactie.

Geplaatst door Pjotr-tje
Ik werk sinds kort onder Windows 2000 Profesional versie 5.0 build 2195: Service Pack 3. Toen ik nog werkte onder Windows 98 verscheen bij het geven van printopdrachten altijd een icoon op de werkbalk (rechtonder op het scherm). Dit icoontje bleef tijdens het uitvoeren van de printopdracht staan. Dit is handig als je snel een printertaak wilt verwijderen. Je geeft soms onbedoeld een printopdracht voor het gehele document terwijl je alleen een selectie wilt afdrukken. Bovendien weet je wanneer de opdracht gereed is. Ik heb overal gekeken maar ik kan niet vinden hoe je deze functie in kan schakelen (ik ga ervan uit dat dit een functie is). Wie kan mij hiermee helpen.

Aanvulling: Het icoontje verschijnt in het werkbalkgedeelte waar ook de tijd in weer wordt gegeven.

Re: Re: taakbalk

Geplaatst door Pjotr-tje

In het deelmenu dat ik te zien krijg staan alleen de volgende items:

adres
koppelingen
bureaublad
snelstarten
nieuwe werkbalk

Ik had dit al geprobeerd. Ik heb ook via nieuwe werkbalk van alles geprobeerd. Ik krijg het echter niet voor mekaar.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb nog even nagekeken welke items er in het deelmenu werkbalken bij Windows '98 te zien zijn. Ook hier staat taakbalk niet bij. Wel verschijnt het icoontje bij het geven van een printopdracht.

Geplaatst door Pjotr-tje

Aanvulling: Het icoontje verschijnt in het werkbalkgedeelte waar ook de tijd in weer wordt gegeven.

Aanvulling:

Ik heb nog even verder gezocht. Windows 2000 meldt dat het om een tijdelijke pictogram van een printer gaat. Deze geeft de status weer van de aangestuurde printer. Het pictogram verschijnt in het zgn statusgbied. Ik heb verder gekeken in de helpfunctie maar kom er niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan