windows 2000 installeren op laptop zonder floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
heb een acer travelmate TM2480 laptop. er staat nu windows xp op maar begint wat traag te worden en laptop vertoont kuren.

wil graag alles er opnieuw opzetten, maar ben aan het twijfelen of ik windows xp of windows 2000 zal installeren. wat adviseren jullie voor een laptop, xp of 2000? heb een driver cd van acer, kan windows2000 daar zelf alle benodigde drivers vanaf plukken?

heb eigenlijk tot dusver alleen windows opnieuw geinstalleerd op computers met een floppy drive. gebruikte dan altijd een windows98 boot disk (met cdrom boot enabled), kon dan vanaf de floppy de harde schijf formateren en meteen daarna vanaf de cd-rom windows opnieuw installeren.

heb dus eigenlijk geen ervaring met installeren zonder floppy drive. is het gewon kwestie van cd-rom erin en tijdens opstarten alt-f10 en boot via cd-rom kiezen?

hoe moet ik op deze manier mijn harde schijf formateren?

bedankt voor enig advies of tips.

Als de CD rom bootable is werkt dit bijna hetzelfde als via een flop.
Zet wel in het BIOS je CD rom drive als first boot.
Wel even alle drivers opzoeken voor jouw besturing op de website van Acer

Gewoon even proberen dus.

Met deze laptop is XP op zich wel goed te doen.

En je ziet het niet zitten om de Recovery mogelijkheid van Acer te gebruiken en XP te houden?
Alles komt dan weer in fabrieks situatie en je laptop is weer schoon en fris zonder gedoe met drivers en dergelijke.

de recovery mogelijkheid van acer? dat weet ik al helemaal niet hoe dat werkt.

de laptop heb ik in indonesia gekocht met oorsprongkelijk linux erop (goedkoper schijnbaar), maar heb door de winkel daar er meteen windows xp erop laten zetten.

wil daarom ook windows 2000 misschien een kans geven op deze laptop: sneller, geen gedoe met windows activation.

is de acer recovery een van de cd's die ik bij bij acer kreeg? die moet ik eens even gaan zoeken.

Ja, ik dacht het wel en anders zit er een recovery partitie op. Maar ik weet niet hoe het zit als er eerst Linux op gestaan heeft. Gebruiker Puppie weet veel van Acer laptops dus hopelijk ziet hij je topic.

Je zegt dat hij gekocht is met Linux er op, dan lijkt het mij sterk dat er een recovery met XP aanwezig kan zijn.
Dus moet je de juiste drivers voor XP hebben.

Je laptop moet makelijk winxp kunnen draaien.

Dus opnieuw installeren met window cdrom of recovery cdrom zou prima moeten werken.

veel succes

Als je Windows 2000 toch nog opnieuw wilt installeren, heb je hier geen flop voor nodig.
De windows 2000 cd is standaard namelijk bootable.
zoniet?

Dan kan je dat nog via nLite doen.

Topic is al 3 maanden oud. Denk dat reageren niet veel zin meer heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan